۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
صنایع گلستان یک سوم ماه تعطیل هستند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صنایع گلستان یک سوم ماه تعطیل هستند

گرگان- سید صفوی، مدیر شرکت رنگین پلاس گلستان گفت: با قطعی دو روزه برق صنایع در مجموع تعطیلی های یک ماه به 12 روز رسیده یعنی یک سوم ماه صنایع فعال در شهرک تعطیل شده و بهره وری کاهش پیدا کرده است.

نوید سید صفوی در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره چالش قطعی برق صنایع اظهار کرد: سهمیه برقی که به شرکت رنگین پلاست اختصاص داده شده بود شامل یک روز قطعی برق میشد اما در حال حاضر دو روز در هفته با خاموشی مواجه هستیم، با وجود اینکه شرکت ما دارای ژنراتور برق است اما به دلیل کمبود سوخت تنها می توانیم یک روز از ژنراتور استفاده کنیم.

مدیر شرکت رنگین پلاست گلستان افزود: قطعی دو روزه برق شهرک صنعتی زیان سنگینی به صنایع وارد می کند و باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی می شود.

وی بیان کرد: با وجود نوسانات بازار اضافه شدن مشکل قطعی برق باعث می شود خروج مواد، واردات مواد اولیه و زمان بهره برداری در کارخانه کاهش پیدا کند.

سید صفوی ادامه داد: با قطعی دو روزه برق صنایع در مجموع تعطیلی های یک ماه به 12 روز رسیده یعنی یک سوم ماه صنایع فعال در شهرک های صنعتی تعطیل شده و بهره وری کاهش پیدا کرده، با وجود زیان وارد شده به صنایع کارفرمایان مجبوند حقوق کارگران را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع ژنراتور ندارند، افزود: اگر دولت دو روز در هفته برق صنایع را قطع می کند خود دولت نیز باید حقوق کارگران در زمان قطعی برق را پرداخت کند.

سوخت مصرفی ژنراتور کافی نیست

وی بیان کرد: قطعی برق باعث می شود کارفرما نتواند برنامه ریزی برای تولید انجام دهد و نمی تواند به اهداف برنامه ریزی شده دست پیدا کرد، این روند باعث می شود علاوه بر اینکه صنایع سودی دریافت نکنند بلکه برای جبران خسارت از جیب خود حقوق افراد مجموعه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: سهمیه دو هزار لیتری گازوئیل برای 12 روز تعطیلی در ماه کافی نیست، دستگاه ژنراتور در یک شبانه روز 450 لیتر مصرف دارد، همچنین تهیه سوخت خود یک روند زمانبر است که هر بار سه روز به طول می انجامد.

سید صفوی تشریح کرد: حدود ده سال قبل پروژه ای مبنی بر تامین برق شهرک صنعتی به مدیران ارائه دادیم و از دولت خواستیم که زمین در اختیار ما قرار دهد و با سرمایه ی خود ژنراتور خریداری کرده و نصب کنیم، مدیران سوخت لازم را تقبل نمی کردند و از من خواستند که با تهیه سوخت برق تولید کرده و با فروش این برق اجازه بهره برداری از آن را نمی دادند.

وی در رابطه با راهکار حل کمبود برق اظهار کرد: باید برنامه ریزی مناسب انجام شود و مقدار سرمایه لازم برای تهیه شبکه برق از مجموعه های فعال در شهرک صنعتی دریافت و برق کل شهرک از این شبکه تامین شود.

وی خاتمه داد: با وجود اینکه سال گذشته همه ی فیش های برق را پرداخت کرده ایم مجبور به پرداخت فیش 28 میلیونی برق برای سال گذشته شدیم.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha