۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
موانع دولتی پیش روی سرمایه گذاران کشاورزی| برخی قوانین به ضرر مصرف کننده تمام شدند
رئیس اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛

موانع دولتی پیش روی سرمایه گذاران کشاورزی| برخی قوانین به ضرر مصرف کننده تمام شدند

گرگان- یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: اگر به دنبال عبور کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی هستیم باید موانع را از سر راه سرمایه گذاران و تولید کنندگان این حوزه برداریم.

امیر یوسفی در میزگرد «مطالبات فعالان کشاورزی گلستان از دولت چهاردهم» که در دفتر خبرگزاری بازار گلستان برگزار شد، با اشاره به مطالبات بخش کشاورزی اظهار کرد: از دولت چهاردهم با توجه به شعاری که دارد انتظار داریم سعی کند موانع و مشکلات بخش کشاورزی چه در حوزه تولید و چه در حوزه فرآوری و بازرگانی محصولات کشاورزی را بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه اگر به دنبال رفع مشکلات هستیم باید همه ابعاد آن را در نظر بگیریم، گفت: گلستان در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالای دارد اما ما نتوانستیم از این ظرفیت به درستی بهره کافی ببریم.

وی ادامه داد: دسترسی ما به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه با کمترین هزینه امکان پذیر است اما شرایط به نوعی پیش رفته که نتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

یوسفی گقت: موانعی که بخش دولتی ایجاد کرده اجازه نمی دهد تا صادر کنندگان و تولید کنندگان بتوانند از ظرفیت های موجود در گلستان استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان سیاست های دستوری دولت را بزرگترین مانع تولید دانست و گفت: سیاست گذارن باید محصولات کشاورزی را از برگشت ارز معاف کنند اگر دولت این سیاست را اجرا کند ما نباید به دنبال خرید تضمینی محصولات باشیم.

سیاست های دستوری دولت هر روز یک مانع جدید به وجود می آورد

وی افزود: سیاست های دستوری دولت هر روز یک مانع جدید به وجود می آورد که هم کشاورز متضرر می شود و هم مصرف کنندگان سودی نخواهند برد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع دولت به منظور حمایت از مصرف کننده این قوانین را وضع می کند که نهایت به ضرر مصرف کنندگان نیز تمام می شود.

وی بیان کرد: زمانی که کشاورز متضرر شود سال آینده به دنبال کشت آن محصول نمی رود و اینگونه کشور با کمبود و بحران مواجه خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه مسیر اشتباه دولت در طی این سال ها شرایط را برای تولید با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: در بحث صنایع تبدیلی نیز متاسفانه مباحثی وجود دارد که سبب شده تا سرمایه گذاران کمتر به این حوزه ورود پیدا کنند.

ضربه سیاست انقباضی بانک ها به بدنه صنعت کشاورزی

وی سیاست انقباضی بانک ها را یکی از مشکلات بخش صنعت برشمرد و گفت: این سیاست و موانعی که برای سرمایه گذران بخش صنعت ایجاد می شود و همچنین تورم افسار گسیخته سبب شده تا صنایع نتوانند پروژه های خود را به بهره برداری برسانند و زمانی که قیمت تمام شده طرح ها چند برابر می شود جلوی پرداخت تسهیلات نیز گرفته می شود.

یوسفی گفت: همچنین قبل از اینکه یک پروژه به اتمام برسد قسط بندی تسهیلات بانکی آغاز می شود و این مساله سبب شده تا تولیدکنندگان نتوانند برای تولید سرمایه در گردش داشته باشند که در نهایت موجب توقف کار و از بین رفتن سرمایه گذاری می شود.

وی در خاتمه متذکر شد: اگر به دنبال عبور کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی هستیم باید موانع را از سر راه سرمایه گذاران و تولید کنندگان این حوزه برداریم.

کد خبر: ۲۹۶٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha