سامسونگ برای اضافه‌کردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های گلکسی آماده است

سامسونگ برای اضافه‌کردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های گلکسی آماده است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ همزمان با گوگل، مشغول افزودن امکانات مرتبط با اتصال ماهواره‌ای به اپلیکیشن‌های خود است.

به گزارش بازار، اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند، یکی از قابلیت‌های جذاب و نوظهور این حوزه به‌شمار می‌رود که بسیاری از کاربران انتظار آن را می‌کشند. سامسونگ نیز برای عقب نماندن از رقابت، قصد دارد ویژگی گفته‌شده را برای تعدادی از گوشی‌های منتخب خود ارائه کند و حالا گزارش جدیدی درباره اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های سامسونگ منتشر شده است.

اپل از جمله شرکت‌هایی هست که ارتباط ماهواره‌ای را به‌تدریج برای کاربران خود فراهم کرده و در بخش اندروید، تنها چند شرکت این در گوشی‌های خود از این فناوری بهره می‌برند. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به‌زودی به چند گوشی گلکسی سامسونگ اضافه خواهد شد.

ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی‌های سامسونگ

نشریه AndroidAuthority در گزارش خود می‌گوید که در کدهای مربوط به برخی اپلیکیشن‌های سامسونگ به این قابلیت اشاره شده است. Emergency SOS از جمله این اپلیکیشن‌ها است که کد قابلیت اتصال ماهواره‌ای در آن یافت شده است.

درست مانند قابلیت اپل، ارتباط ماهواره‌ای سامسونگ نیز احتمالاً ابتدا فقط برای تماس‌ها و پیام‌های اضطراری ارائه خواهد شد. با این حال، گزارش‌های غیررسمی ادعا دارند که احتمال ارائه امکانات بیشتر مثل ارسال پیام صوتی کوتاه یا تعامل دوطرفه روی گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

به‌همین‌ترتیب در اپ‌های Samsung Messages و Phone نیز به کد مشابهی اشاره شده است.

باید اشاره کرد که پشتیبانی از اندروید ۱۵ یکی از پیش‌نیازهایی هست که باید به‌صورت بومی برای دستگاه فراهم شده باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان انتظار اتصال آن به ماهواره را داشت. همچنین سامسونگ هنوز به‌طور رسمی اعلام‌نکرده که چه دستگاه‌هایی به این قابلیت مجهز خواهند شد، اما احتمالاً این ویژگی تنها محدود به پرچم‌داران این شرکت خواهد بود و خبری از آن در گوشی‌های میان‌رده به میان نخواهد آمد.

کد خبر: ۲۹۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha