۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
فعالیت بیش از دو هزار تعاونی در کردستان|۱۷ هزار پرونده در زمینه روابط کار تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

فعالیت بیش از دو هزار تعاونی در کردستان|۱۷ هزار پرونده در زمینه روابط کار تشکیل شد

سنندج – پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از فعالیت بیش از دو هزار تعاونی در این استان خبر داد.

فرزاد پیشکاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای تعاونی در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰ تعاونی در زمینه های مختلف در استان کردستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به مشارکت خوب کردستانی ها برای عضویت در تعاونی ها، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ هزار نفر از مردم استان کردستان عضو تعاونی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به سیاست استان در راستای توسعه تعاونی ها، یادآور شد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی ها است.

وی در خصوص فعالیت های حوزه روابط کار با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۷ هزار پرونده در هیئت های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود، اظهار داشت: بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحد های صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند.

پیشکاری جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهمترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و گفت: وزارت کار در راستای نهادینه کردن نشاط در جامعه کار و تولید، سالم سازی محیط کار و سلامت جسمی و روحی کارگران اهتمام جدی دارد و توجه به مقوله ورزش کارگری و حفظ ایمنی و بهداشت کارگران و محیط های کار را در اولویت کار های خود قرار داده است.

وی به اجرای طرح حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه اشاره کرد و گفت: وزارت کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان را شناسایی کرده و از آنان حمایت مالی می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان حوزه اشتغال و کارآفرینی را نیز از حوزه های مهم و تاثیر گزار در این استان خواند و گفت: پرداخت تسهیلات متنوع اشتغالزایی، برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد فضای گفتگوی کارجویان و مدیران واحد های تولیدی و صنعتی را از فعالیت های این بخش عنوان کرد.

وی گفت: معرفی جویندگان کار به کاریابی ها، ایجاد مشوق های دولتی برای فارغ التحصیلان و کارگاه های تولیدی، ارتباط با کارآفرینان و... از دیگر اقدامات حوزه اشتغال و کارآفرینی استان به شمار می رود.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha