۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
پایداری شبکه برق با وجود شکسته شدن رکورد مصرف
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی خبر داد:

پایداری شبکه برق با وجود شکسته شدن رکورد مصرف

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۸ درصد عبور کرده و این واحدها با حداکثر آمادگی در حال تولید برق مورد نیاز مشترکان در تابستان هستند.

به گزارش بازار، «اسماعیل نمازی» مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه طی تابستان امسال رکورد مصرف برق چندین بار شکسته شده است، افزود: با وجود عبور مصرف برق از رقم ۷۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف انرژی، با تلاش تمامی همکاران صنعت برق شاهد پایداری شبکه سراسری و تامین انرژی مورد نیاز مشترکان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف بالای انرژی و دمای بالای هوا فرایند تولید برق را دشوارتر کرده است، گفت: کار در نیروگاه‌ها ذاتا دارای سختی‌های بسیار فراوانی است و طی چند روز اخیر انتشار فیلم مربوط به تلاشگران نیروگاه رامین اهواز تنها بخش کوچکی از این دشواری را به تصویر کشیده است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: در نیروگاهی همانند رامین اهواز توربین‌ نیروگاه‌ با سرعت چند هزار دور در دقیقه در حال چرخش بوده و دمای آن محل هزار و ۳۰۰ درجه و فشار ورودی ۲۵۰ بار است. در چنین شرایطی اگر دمای خوزستان ۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد، دمای محیط کار ۲۰ درجه بیشتر از محیط بیرونی بوده و به حدود ۷۰ درجه می‌رسد.

نمازی تاکید کرد: در چنین شرایطی اگر واحد دچار آسیب شود، همکاران نیروگاه بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به رفع مشکل رخ داده می‌کنند. چرا که هر دقیقه خروج یک واحد ۳۰۰ مگاواتی از مدار تولید منجر به اختلال در تامین برق پایدار ده‌ها هزار مشترک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با وجود سن بالای نیروگاه رامین اهواز شاهد آن هستیم که همکاران پرتلاش این مجموعه در طی این سال‌ها با فعالیت‌های شبانه‌روزی توانسته‌اند این مجموعه را با توان بسیار بالا و آمادگی حداکثری در مدار تولید نگه دارند.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha