۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
۳ نیروگاه جدید تا آخر تابستان وارد مدار می‌شود
سخنگوی صنعت برق:

۳ نیروگاه جدید تا آخر تابستان وارد مدار می‌شود

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدیدپذیر است در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود.

به گزارش بازار، از شرکت مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام اینکه ٣ واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود، گفت: یکی از این واحدها در نیروگاه رودشور قرار دارد، این واحد نیروگاهی با آخرین فناوری‌های روز دنیا در دست ساخت بوده و نخستین نیروگاهی است که از توربین گازهایی که قبلا در این نیروگاه ساخته شده و با سه بویلر تغذیه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: این واحد از حرارت خروجی اگزوز واحد نیروگاهی کلاس F استفاده کرده و از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که هر سال یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان صنعت برق افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: این تعداد مشترک جدید به همراه مصارف صنعتی جدید مجموعا ٤.٥ تا ٥ درصد رشد مصرف به دنبال دارند.

وی همچنین گفت: آخرین میزان تقاضای مصرف برق کشور در تابستان جاری ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاوات ثبت شد که رشد بالای ٧ درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می‌گردد.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha