۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
لزوم حضور نماینده گلستان در شورای عالی زیتون
نائب رئیس اول انجمن زیتون گلستان تاکید کرد؛

لزوم حضور نماینده گلستان در شورای عالی زیتون

گرگان- دومهری، نائب رئیس اول انجمن زیتون گلستان گفت: برای ترویج و پیگیری مباحث و مشکلات زیتون کاران حضور نماینده گلستان در شورای عالی زیتون ضروری است. 

میثم دو مهری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هفت سال است که انجمن زیتون گلستان تشکیل شده اما به نوعی غیرفعال بود و به همت آقای جهانگیر عرب و مهدی صفری پور راه اندازی و با حضور ۱۵۰ نفر مجمع سالیانه آن تشکیل شد.

نائب رئیس اول انجمن زیتون گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۵ هزار تن زیتون در گلستان تولید شود که شش هزار تن کنسروی و ۹ هزار تن آن روغنی است.

وی افزود: گلستان پنجمین استان برتر در کشت زیتون است و با توجه به اینکه آب کمی هم برای رشد می خواهد توسعه آن می تواند منشا خیر و برکات زیادی برای گلستان باشد.

دومهری یادآور شد: برای پیشبرد اهداف انجمن تلاش شده هیات مدیره ترکیبی از دونفر از فعالان حوزه صنایع، یک نهال کار، سه باغدار و یک تاجر باشد تا نمایندگان یک زنجیره کامل تولید و فرآوری زیتون را در هیات رئیسه داشته باشیم.

نائب رئیس اول انجمن زیتون گلستان گفت: با این ترکیب گفتمان بخش های مختلف کاشت و فرآوری زیتون در هیات مدیره مطرح می شود و به دنبال این هستیم با احصا مشکلات برای توسعه این صنعت در گلستان گام برداریم.

وی با بیان اینکه در اولین قدم سعی داریم نماینده ای در شورای عالی زیتون که زیر نظر اتاق ایران فعالیت دارد، داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پنج استان گیلان، قزوین، زنجان، فارس و گلستان استان های برتر در تولید زیتون هستند و با توجه به اینکه مجمع ما با حضور ۱۵۰ نفر برگزار شده می توانیم یک نماینده از گلستان برای این شورا معرفی کنیم.

دومهری گفت: برای ترویج و پیگیری مباحث و مشکلات زیتون کاران حضور نماینده گلستان در شورای عالی زیتون ضروری است.

وی ادامه داد: گلستان یکی از استان های برتر تولید زیتون بوده و به لحاظ کنسروی و روغن کشی هم از کیفیت بالایی برخوردار است که خواهان زیادی دارد.

دومهری در خاتمه متذکر شد: توسعه زیتون در گلستان روند خوبی دارد اما یک سری بیماری و آفات که در باغات وجود دارد کشاورزان را با چالش مواجه کرده و اگر رسیدگی بیشتری انجام شود علاوه بر افزایش تولید زیتون می تواند در تولید ناخالص ملی استان نیز با توجه به اینکه میوه زیتون باعث برگشت ریالی زیادی برای استان می شود، کمک کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha