۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
بخش معدن زنجان با چالش های محیط زیستی و معارضان محلی مواجه است
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان :

بخش معدن زنجان با چالش های محیط زیستی و معارضان محلی مواجه است

زنجان- خدایی فرد، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: بخش معدن در استان زنجان با چالش های محیط زیستی، ‌منابع طبیعی و معارضان محلی مواجه است.

رضا خدایی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان حدود ۴۰۰ معدن دارد که حدود نیمی از آنها فعال است، گفت: در زمان حاضر بیش از ۳۰ معدن در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ معدن فعال است.

وی با بیان اینکه رفع تعارضات محیط زیستی دو محدوده معدنی بزرگ استان در دولت سیزدهم کار بزرگی بود که موجب توسعه این بخش در استان می‌شود، اظهار کرد: با این اقدام مهم، شاهد اتفاق های خوبی در حوزه توسعه معدن به ویژه در زمینه مس و آهن در استان خواهیم بود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: پس از رفع تعارضات محیط زیستی دو محدوده معدنی بزرگ استان در شورای عالی محیط زیست کشور در اردیبهشت امسال ‌پس از طی مراحل اداری، فرآیند واگذاری آنها انجام می شود.

خدایی فرد تاکید کرد: بخش معدن در استان زنجان با چالش های محیط زیستی، ‌منابع طبیعی و معارضان محلی مواجه است که طی سه سال اخیر همراهی های خوبی از سوی مدیران استان برای حل این چالش ها انجام شد.

وی بیان داشت: هم اکنون سازمان نظام مهندسی زنجان هزار و ۳۰۰ نفر عضو دارد و در زمینه اکتشاف، ‌استخراج و فرآوری معادن فعالیت می کند.

کد خبر: ۲۹۵٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha