۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
۱۰ هزار سامانه خورشیدی برای اقشار کم‌برخوردار ایجاد شد

۱۰ هزار سامانه خورشیدی برای اقشار کم‌برخوردار ایجاد شد

مدیر کل دفتر سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: ۱۰ هزار مگاوات سامانه خورشیدی کوچک مقیاس برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش بازار،‌ محمد جعفرنژاد در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های خورشیدی حمایتی گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای حمایتی ریل‌گذاری مناسبی صورت گرفته و امسال بیش از ۱۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی احداث شده است، تقریبا ۷ هزار سامانه نیز در مرحله احداث قرار دارند.

او افزود: ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی که فضای استفاده از سامانه‌های خورشیدی را دارند توسط شرکت‌های توزیع شناسایی شده و در صورت تامین منابع مالی و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها آمادگی لازم برای مجهز شدن این خانوار به سامانه‌های خورشیدی و کسب درآمد فراهم شده است تا ۳ الی ۶ ماه آینده سامانه‌های این ۵۰ هزار خانوار به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر سامانه‌های کوچک مقیاس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اقدامات مناسب دیگری که در این زمینه انجام شد، احداث نیروگاه‌های تجمیعی برای افرادی بود که خانه‌های آنها امکان ایجاد سامانه‌های خورشیدی را نداشت و یا مستاجر بودند. با هماهنگی سازمان‌های متولی تامین زمین سامانه‌های تجمیعی احداث شده تا تعداد زیادی از خانوارها به طور مساوی از سودآودری این سامانه‌ها درآمد کسب کنند.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha