۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
تصفیه خانه های آبفا به سامانه های پایش آنلاین کیفیت آب مجهز است
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

تصفیه خانه های آبفا به سامانه های پایش آنلاین کیفیت آب مجهز است

تبریز- مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی گفت:تصفیه خانه های تحت پوشش شرکت به سامانه های پایش کیفیت آب مجهز هستند.

به گزارش بازار، محمد خانی افزود: پایش مستمر کیفی آب با اجرای برنامه های جامع کنترل کیفیت در ۳۸ آزمایشگاه آب استان و اندازه گیری کلیه پارامترهای میکروبی، فیزیکوشیمی، بیولوژیکی، ریز آلایندههای معدنی و آلی انجام می گیرد که این آزمایشگاهها بصورت شبانه روزی در حال فعالیت و خدمت رسانی میباشند.

وی ادامه داد: در این راستا در سالجاری تعداد ۷۷۶ هزار آزمون کلرسنجی، ۷۲۰ هزار آزمون کدورت سنجی، ۳۷ هزار آزمون در بخش باکتریولوژی، ۵۷ هزارآزمون فیزیکوشیمی ، چهار هزار آزمون بیولوژیکی ، چهار هزار آزمون ریز آلاینده های معدنی و ۲۰۲۰ آزمون در بخش ریز آلاینده های آلی در شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

مدیرعامل آبفای استان خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت های مستمر مرکز پایش، انجام نمونه برداری های مشترک با مرکز بهداشت به عنوان سازمان ناظر بصورت ماهانه در کلیه شهرها و روستاها اجرا میگردد، بطوری که در سالجاری بیش از ۱۰۰۰ نمونه برداری مشترک با مراکز بهداشت در کل استان انجام شده است و در تمامی نمونه برداری های انجام شده کیفیت آب منطبق با استاندارد بوده است.

همچنین گزارشات سه ماهه آزمونهای انجام یافته با تایید مرکز بهداشت استان به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال می گردد.

خانی افزود:مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب وفاضلاب استان ، کارنامه درخشانی در طی سالهای اخیر در خصوص تضمین کیفیت آب و ایمنی آب داشته است.

وی در پایان تاکید کرد:در راستای پایش آنلاین کیفیت آب ، کلیه تصفیه خانه های تحت پوش این شرکت به سامانه های پایش آنلاین کیفیت آب مجهز بوده ، علاوه برآن سیستم بیومانیتورینگ برای پایش کیفی آب کلانشهر تبریز نصب و راه اندازی شده است.

کد خبر: ۲۹۵٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha