فعالیت فروشنده آنتی‌ویروس روسی در آمریکا متوقف می‌شود

فعالیت فروشنده آنتی‌ویروس روسی در آمریکا متوقف می‌شود

شرکت سازنده نرم افزار آنتی ویروس روسی «کسپرسکی لَبز» فعالیت خود در آمریکا را از ۲۰ ژوئیه به تدریج خاتمه می‌دهد.

به گزارش بازار، کسپرسکی پس از گذشت حدود یک ماه از تصمیم دولت بایدن برای ممنوعیت فروش آنتی ویروس این شرکت روسی در آمریکا، توقف فعالیت‌های آمریکایی خود را اعلام کرد.

این شرکت همزمان با اعلام این تصمیم، به مصرف‌کنندگان آمریکایی اجازه نداد هیچ محصولی را از وب سایت کسپرسکی خریداری کنند و اعلام کرد خرید برای مشتریان آمریکایی امکان پذیر نیست.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، ماه گذشته با اشاره به ریسک‌های امنیتی فعالیت یک شرکت امنیت سایبری روسی در آمریکا، برنامه‌هایی را برای ممنوعیت فروش نرم افزار آنتی ویروس ساخت کسپرسکی در این کشور اعلام کرد.

دولت آمریکا در ژوئن، مدیریت ارشد شرکت کسپرسکی از جمله مدیر توسعه تجاری، مدیر ارشد عملیاتی، مدیر حقوقی و مدیر ارشد ارتباطات این شرکت را با اشاره به ریسک‌های امنیت سایبری، تحریم کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند ارتباطات نزدیک این شرکت با دولت روسیه، ریسک امنیتی جدی برای آمریکا دارد و اجازه دسترسی نرم افزار کسپرسکی به سیستم‌های رایانه، می‌تواند به این شرکت امکان دهد اطلاعات حساس را از رایانه‌های آمریکایی به سرقت ببرد، بدافزار نصب کند یا آپدیت‌های حساس را ارائه نکند.

بر اساس گزارش رویترز، محدودیت‌های جدید دولت آمریکا در خصوص ممنوعیت فروش داخلی نرم افزار کسپرسکی که دانلود به‌روزرسانی‌های نرم افزاری، فروش مجدد و مجوز محصول را ممنوع خواهد کرد، از ۲۹ سپتامبر اجرایی می‌شود تا کسب‌وکارها در این فاصله، فرصت پیدا کنند جایگزین‌های دیگری پیدا کنند. کسب و کار جدید آمریکا برای کسپرسکی، ۳۰ روز پس از اعلام محدودیت‌ها، مسدود خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۵٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha