۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
بی اعتمادی پیمانکاران گلستان به دولت | مطالبات پروژه ها ۱۰ ساله شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد

بی اعتمادی پیمانکاران گلستان به دولت | مطالبات پروژه ها ۱۰ ساله شد

گرگان- بهرامعلی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان گفت: پیمانکاران پروژه های عمرانی به دلیل توجه نکردن دولت به مشکلات و پرداخت نکردن مطالباتی که برخی از آن ۱۰ ساله شده، به دولت اعتماد ندارند.

علی بهرامعلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره مشکلات پیمانکاران پروژه های عمرانی اظهار کرد: متاسفانه پرداخت نکردن مطالبات توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی باعث بی‌اعتمادی آنها شده است؛ برخی از مطالبات معوقه پیمانکاران از دولت به ۱۰ سال می‌رسد و پیمانکار را مجبور می‌کند از سرمایه خود در پروژه پول تزریق کند تا به سرانجام برسد.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان افزود: با این تفاسیر باز هم دولت در پرداخت مطالبات پیمانکاران بی تفاوت است و عملاً پولی که ۱۰ سال بعد برای پیمانکار واریز شود کاملاً بی‌ارزش است و همه این موضوعات باعث دلسردی همکاران پیمانکار شده است.

بهرامعلی نژاد گفت: شرکت های خصوصی به بودجه های دولتی وابسته هستند و به دلیل مشکلات اقتصادی دولت معیشت آن ها تحت شعاع قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پنج سال پیش در استان گلستان بالای هزار شرکت پیمانکاری وجود داشت اما امروز به ۶۰۰ شرکت کاهش یافته و از این تعداد هم تقریبا ۲۵۰ شرکت مشغول به فعالیت هستند و مابقی شرکت ها به دلیل سیاست های فعلی دولت از فعالیت خارج شدند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان با تاکید براین که علی رغم مشکلات مالی، پیمانکاران مشغول به فعالیت و اجرای پروژه های عمرانی برای توسعه استان هستند، گفت: انجام پروژه ها برای همکاران بسیار سنگین شده و کلیدی ترین دلیل این موضوع نبود اعتبار عمرانی است.

بهرامعلی نژاد لازمه حل این مشکل را رایزنی ملی مسئولان و نمایندگان برای کسب اعتبارات دانست و گفت: همه مسئولان استان اعم از نمایندگان برای گرفتن بودجه های ملی برای اجرای پروژه های عمرانی باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: پیمانکاران زمانی که در مناقصه پروژه‌ای را می‌گیرند به این امید هستند که کارفرما بر اساس ماده ۳۰ شرایط عمومی پیمان، پول یا چک پیمانکار در ظرف ۲۰ روز باید به پیمانکار تحویل داده شود اما دولت و دستگاه های اجرایی به آن تعهداتی که در آن قرارداد منعقد است عمل نمی‌کنند.

بهرامعلی نژاد گفت: لازم به ذکر است با وجود این که قیمت‌های اعلامی در مناقصات نیاز به بررسی کارشناسی دارد و پیمانکاران به همین قرارداد منعقد شده هم اعتراض دارند بازهم دستگاه های اجرایی در چهارچوب تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha