۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه | دولت نسبت به تامین مصالح بی تفاوت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه | دولت نسبت به تامین مصالح بی تفاوت است

گرگان- بهرامعلی نژاد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان، یکی از چالش های پروژه ها را نوسانات قیمت و کمبود موارد اولیه اعلام کرد و گفت: دولت باید خود مصالح اولیه را تامین کند که انجام نمی شود.

علی بهرامعلی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره چالش های پروژه های عمرانی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که پروژه های عمرانی استان را تحت شعاع قرار داده تامین مصالح است، قطعا تامین مصالح، قمیت و نحوه عرضه باعث شده هم هزینه اجرای پروژه و زمان اجرای پروژه افزایش پیدا کند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان افزود: با توجه به برنامه دولت برای ساختن یک میلیون واحد مسکونی در سال، که اگر سهم استان گلستان ۱۰۰ هزار واحد باشد باید به این پرسش پاسخ دهیم که مصالح آن چگونه تامین خواهد شد و باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد انجمن پیمانکاران استان گلستان در راستای حل این مسئله این است که از منابع کوهی در سه الی چهار نقطه از استان استفاده شود و از طرفی برای پیمانکارانی که دارای پروژه هستند سهمیه مصالح در نظر گرفته شود.

بهرامعلی نژاد گفت: با توجه به مسائل پیش بینی نشده که در حین اجرای کار به وجود می آید، در چهاچوب شرایط عمومی پیمان و در قالب ۲۵ درصد افزایش به پیمانکار ابلاغ می شود اما متاسفانه دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع دست می‌گذارند و شجاعت و جسارتی که مدیران و کارشناسان باید داشته باشند را از آنها می‌گیرند.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان افزود: پیمانکار در این شرایط سخت تمامی مسائل پیش‌بینی نشده و کارهای پروژه را به اتمام می‌رساند و نباید در زمان پرداخت حق الزحمه پیمانکار کارفرما عذر و بهانه دستگاه های نظارتی را داشته باشد و بگوید دستگاه نظارتی ورود پیدا می‌کند.

بهرامعلی نژاد اظهار کرد: در این راستا جلسات مختلفی با مدیرکل دادگستری استان، دادستان و مدیرکل بازرسی استان در ققالب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگذار شد و نتیجه های مثبتی را در پی داشت اما زمانی که به مرحله اجرا می رسیم بدنه کارشناسی و اجرایی بنا به دلایل محتلف تمکین نمی کنند که این موضوع در نهایت موجب متضرر شدن پیماننکار می شود ایراداتی وجود دارد که در انتها باعث می‌شود فقط پیمانکار متضرر شود.

دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان گلستان یادآورشد: با پیگیری‌ های انجمن در ۱۰ سال، شورای فنی استان ۲۰ امتیاز برای پیمانکاران بومی برای شرکت در مناقصات در نظر گرفت، متاسفانه همین ۲۰ امتیاز را برخی از دستگاه های اجرایی لحاظ نمی‌کند و برخی از پروژه های بزرگ استان به پیمانکاران خارج از استان داده می‌شود این درحالیست که استان های دیگر تلاش می‌کند حتی پروژه های یک میلیاردی تومانی آنها هم از استان خارج نشود.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha