۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
افزایش قیمت بیت کوین به کانال ۶۲ هزار دلار| آیا رالی قیمت جدید ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

افزایش قیمت بیت کوین به کانال ۶۲ هزار دلار| آیا رالی قیمت جدید ادامه خواهد داشت؟

قیمت بزرگترین رمزارز بازار روز دوشنبه از مقاومت مهم ۶۲ هزار دلاری خود عبور کرده و شاخص احساسات بازار را از ترس به محدوده طمع کشانده است.

بازار؛ گروه بین الملل: بر خلاف هفته گذشته، بیت کوین موفق شد هفته جدید را با روندی صعودی آغاز نماید. قیمت بزرگترین رمزارز بازار روز دوشنبه از مقاومت مهم ۶۲ هزار دلاری خود عبور کرده و شاخص احساسات بازار را از ترس به محدوده طمع کشاند.

شکل گیری احساسات مثبت در خصوص وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در پی ظهور چند فاکتور مختلف رخ داد که مهمترین آنها، مربوط به وقایع انتخاباتی آمریکا می شود. در تازه ترین نظرسنجی ها موجود، شانس دونالد ترامپ برای تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. ترامپ همچنین پس از حادثه حمله تروریستی این هفته، قرار است در کنفرانس بزرگ بیت کوین نشویل شرکت کرده و به سخنرانی بپردازد. وی پیشتر نیز در جریان سخنرانی های مربوط به کمپین انتخاباتی خود، از بیت کوین و نقش دارایی های دیجیتال در رشد اقتصاد آمریکا سخن گفته و اساسا در قیاس با بایدن، موضع بسیار بهتری در قبال این بازار دارد. حال به نظر می رسد با افزایش شانس وی برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا، بازار ارهزای دیجیتال تا چه میزان تاثیر خواهند پذیرفت. آنچه مسلم است، افزایش شانس وی برای پیروزی در انتخاباتت ریاست جمهوری، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت بیت کوین بوده است.

از سوی دیگر، تکمیل فروش گسترده بیت کوین های ذخیره دولت آلمان طی روزهای گذشته و انتشار اخباری مبنی بر احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر نیز به سود بازار ارزهای دیجیتال تمام شده است. مجموع این عوامل سبب شده تا ظرفیت بازار ارزهای دیجیتال طی شبانه روز گذشته با ۳.۸۰ درصد رشد، به رقم ۲.۲۹ تریلیون دلار افزایش یابد.

پیش بینی افزایش حجم بازار به بالای ۱۰۸ تریلیون دلار تا پایان سال جاری

بر اساس مطالعات انجام شده توسط موسسه تحقیقات بلاکچین «کوین وایر»، حجم بازار دارایی های دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۸ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به رقم فعلی، حدود ۹۰ درصد افزایش را نشان می دهد. کوین وایر همچنین با بررسی منطقه ای ظرفیت بازار دارایی های دیجیتال اعلام کرده است که اروپا با افزایش ظرفیت ۳۷ درصدی، در صدر هواداران جدید این بازار قرار خواهد گرفته و حجم بازار در قاره سبز به بالای ۴۰.۵ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

افزایش و رشد سرمایه صندوق های ETF بیت کوین در آمریکا نیز از دیگر عوامل رشد بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

اما در قاره آسیا نیز تا پایان سال جاری، وضعیتی مشابه را شاهد خواهیم بود. به گفته کوین وایر، قاره آسیا تا پایان سال، ۳۶ درصد از حجم کلی بازار دارایی های دیجیتال را به خود تخصیص خواهد داد. در قاره آمریکا و آفریقا نیز افزایش حجم بازار پیش بینی شده است.

افزایش رشد صندوق های ETF بیت کوین در آمریکا

افزایش و رشد سرمایه صندوق های ETF بیت کوین در آمریکا نیز از دیگر عوامل رشد بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. بر اساس آخرین داده های آماری، حجم دارایی های مسدود شده در این صندوق ها در ماه جولای، ۱۵.۸۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته که نشانگر استقبال سرمایه گذاران از صندوق های مذکور است. در این میان، صندوق «بلک راک» موفق به افزایش مجموع دارایی های بیت کوینی خود به ۱۸.۲۶۲ میلیارد دلار شده و سود خوبی را قسمت سرمایه گذاران خود کرده است. با اینحال، صندوق «گری اسکیل» شاهد خروج حجم سنگینی از دارایی های سرمایه گذاران بوده که البته این عقب نشینی، لطمه ای به احساسات بازار وارد نکرده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در زمان نگارش این گزارش، در کانال قیمت ۶۲۸۷۰ دلاری قرار دارد که به نسبت روز گذشته، بیش از ۳.۳۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. نگاهی به نمودار چهار ساعته قیمت نشانگر قرار داشتن قیمت در محدوده بالای محور اصلی یعنی ۶۲۳۴۰ دلار است. در حال حاضر، مهمترین مقاومت پیش روی گاوها، روی نقطه ۶۳۷۴۰ دلار قرار داشته که در صورت عبور موفقیت آمیز قیمت از این مقاومت، می بایست منتظر مقاومت های بعدی باشیم که به ترتیب روی نقاط ۶۵۰۶۰ دلار و ۶۶۴۳۰ دلار قرار دارند.

افزایش قیمت بیت کوین به کانال ۶۲ هزار دلار| آیا رالی قیمت جدید ادامه خواهد داشت؟

اما در صورت عدم موفقیت عبور قیمت از مقاومت های یاد شده، مهمترین حمایت پیش روی سرمایه گذاران روی ۶۱۲۴۰ دلار قرار دارد که در صورت از دست رفتن این حمایت، ارقام ۵۹۹۲۰ دلار و ۵۸۵۵۰ دلار به عنوان حمایت های بعدی پیش روی بازار قرار خواهند داشت. شاخص EMA۵۰ روزه نیز روی ۵۸۸۳۰ دلار قرار داشته که وضعیت فعلی قیمت، به خوبی نشانگر صعودی بودن وضعیت بازار است. با اینحال و علیرغم خوشبینی های موجود در بازار، سرمایه گذاران باید بسیار مراقب ریزش احتمالی قیمت نیز باشند. هرگونه اصلاح قیمت به زیر محدوده ۶۲۳۴۰ دلار، می تواند آغازگر روند نزولی در بازار محسوب شود.

کد خبر: ۲۹۵٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha