۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
سرمایه گذاری با ۳۱ درصد سود روزشمار؛ آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری با سود زیاد

سرمایه گذاری با ۳۱ درصد سود روزشمار؛ آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری با سود زیاد

در شرایط کنونی کشور، مقابله کردن با تورم و گرانی یکی از چالش‌های بزرگ برای همه است! مقابله با تورم بهترین راهکار برای حفظ کردن سرمایه و دارایی‌ها در مقابل گرانی و تورم برای هر شخص است.

به گزارش بازار، در شرایط کنونی کشور، مقابله کردن با تورم و گرانی یکی از چالش‌های بزرگ برای همه است! مقابله با تورم بهترین راهکار برای حفظ کردن سرمایه و دارایی‌ها در مقابل گرانی و تورم برای هر شخص است. سرمایه گذاری کردن صحیح یکی از همین روش‌ها است. برخلاف باور بیشتر افراد، سرمایه‌گذاری کردن از طریق روش‌های درست نه تنها می‌تواند دارایی‌های شما را در برابر تورم و گرانی محافظت کند، بلکه می‌تواند باعث عبور از تورم و سود کردن نیز بشود.

ما در این مطلب به معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازیم و آنها را مورد نقد قرار می‌دهیم. در این مطلب شما با بهترین روش‌ها آشنا می‌شوید و از مزایا و معایب آن باخبر می‌شوید. با ما همراه باشید!

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری با ۳۱ درصد سود روزشمار؛ آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری با سود زیاد

سرمایه گذاری یا investment به طور کلی به یک عمل برای خرید و یا سرمایه‌گذاری در یک بازار گفته می‌شود و هدف از این کار، به سود رساندن و بیشتر کردن مبلغ سرمایه‌گذاری شده اولیه توسط سرمایه‌گذار است. با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی در کشور ما، بازار سرمایه‌گذاری مقداری زیادی از سرمایه گذاران خود را از دست داده است و این می‌تواند به خاطر نداشتن علم کافی در مورد این بازار باشد. 

یکی از عوامل مهم در سرمایه گذاری، ریسک کردن و مقدار ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران است. ریسک بیشتر در سرمایه‌گذاری مساوی با سود بیشتر و بازده بالاتر است اما، روش‌هایی در ایران وجود دارند که می‌توانند بدون داشتن ریسک، سود و بازده زیادی را به سرمایه اولیه شما اضافه کنند. روش‌های پربازده و کم‌ریسک بهترین روش برای سرمایه‌گذاری همه افراد هستند؛ بدون توجه به مقدار دانش و تجربه آنها در بازارهای سرمایه گذاری!

برا مثال صندوق درآمد ثابت یکی از همین روش‌های کم‌ریسک و پربازده است و ریسک سرمایه گذاری در این صندوق نزدیک به صفر درصد است و بازده بیش از ۳۱ درصد را برای سرمایه‌گذاران ممکن کرده است! اگر شما به دنبال یک سرمایه‌گذاری ایمن و سریع می‌گردید، ما به شما پلتفرم سرمایه گذاری آنلاین ازکی سرمایه را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در این پلتفرم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مقایسه کنید و بهترین روش را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید با کارشناسان ما به صورت مستقیم در ارتباط باشید و اطلاعات لازم درمورد روند سرمایه‌گذاری در ازکی سرمایه را از آنها دریافت کنید.

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران کدام‌اند؟

درمورد بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. تمامی روش‌های معرفی شده قانونی هستند و شما می‌توانید با آسودگی خاطر و به نسبت ریسک‌پذیری خود، از این روش‌ها برای شکست تورم و سود کردن استفاده کنید!

  • سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها

  • سرمایه‌گذاری در مسکن و زمین

  • سرمایه‌گذاری در سکه طلا

ما در ادامه به طور کامل با این روش‌ها آشنا می‌شویم و از مزایا و معایب این روش‌ها مطلع می‌شویم.

سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی

سپرده بانکی

سپرده‌های بانکی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران هستند که تقریباً بین تمامی مردم شناخته شده هستند. سپرده‌های بانکی همانطور که از اسم آنها پیداست، توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند و یکی از قابل اعتمادترین روش‌های سرمایه‌گذاری بین مردم شناخته می‌شوند. این محبوبیت و اعتماد می‌تواند به دلیل بانکی بودن و دولتی بودن این روش باشد. اما به راستی این روش بهترین راه سرمایه‌گذاری است که می‌تواند تورم را شکست دهد؟

هر روشی مزایا و معایب مختص به خود را دارد و در روش سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی، معایب و مزایای آن با یکدیگر برابری می‌کند! برای مثال سود سپرده‌های بانکی به بیش از ۲۵ درصد سالانه نمی‌رسد و با توجه به تورم و شرایط اقتصادی در کشور، سپرده‌های بانکی نمی‌توانند ارزش پول شما را در برابر تورم و گرانی حفظ کنند. همچنین اعمال شدن نرخ شکست بر روی تراکنش‌های برداشت کردن و افزایش سرمایه جزو مهم‌ترین معایب این روش هستند که ممکن است باعث تجدید نظر سرمایه‌گذاران از انتخاب کردن این روش شود.

اما هر روشی مزایای خود را نیز دارد و برای روش سپرده‌های بانکی، ایمن بودن و بدون ریسک بودن از مزایای قابل توجه آن است. همچنین سپرده‌های بانکی به دلیل وابسته بودن به بانک‌ها، سپرده شما را به شکل یک حساب بانکی که دارای یک کارت است درمی‌آورند و شما می‌توانید در هر زمان به سرمایه خود دسترسی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها

صندوق‌های سرمایه گذاری یکی دیگر از روش‌هایی هستند که بین سرمایه‌گذاران محبوب هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به چندین دسته تقسیم می‌شوند که از این چند دسته، صندوق‌های طلا، درآمد ثابت و سهامی جزو محبوب‌ترین آنها هستند. تمامی صندوق‌ها دارای یک سبد دارایی هستند که نسبت به اسم و نوع همان صندوق، دارایی‌های آن داخل این سبد قرار می‌گیرد.

برای مثال صندوق‌های درآمد ثابت، یک سبد دارایی تشکیل شده از اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی دولتی هستند و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، بسیار پایین‌تر و همانند سپرده‌های بانکی است.

صندوق درآمد ثابت

صندوق طلا

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از محبوب‌ترین صندوق‌ها از نظر سرمایه‌گذاران هستند. سبد دارایی این صندوق‌ها تشکیل شده از حداقل ۸۰ درصد اوراق و سپرده‌های دولتی است و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نزدیک به صفر و همانند سپرده‌های بانکی است.

صندوق‌های درآمد ثابت دارای سود بیش از ۳۰ درصد هستند و جزو یکی از راه‌ها برای سرمایه گذاری پر سود هستند! صندوق‌های درآمد ثابت از مالیات معاف هستند و نرخ شکست در این صندوق‌ها معنایی ندارد. همچنین برخی از این صندوق‌ها از قابلیت صدور و ابطال آنی برخوردارند و شما می‌توانید در چندین دقیقه، حساب سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید یا از آن برداشت کنید. از معایب این روش می‌توان به کم بازده بودن آن نسبت به صندوق‌های سهامی اشاره کرد.

صندوق طلا

صندوق‌های طلا از نظر بازدهی و محبوبیت در رتبه دوم قرار میگیرد! صندوق‌های طلا همانطور که از اسم آنها پیداست، از ۷۰ درصد و بیشتر از سپرده‌های طلا، سکه طلا و شمش طلا تشکیل شده‌اند و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها دقیقاً همانند سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار طلا است.

قیمت، رشد و ریزش این صندوق‌ها همانند بازار طلا است و گاهاً سود این صندوق‌ها از بازار طلا بیشتر است! از مزایای این صندوق‌ها می‌توان به قیمت کم واحدهای آنها اشاره کرد و شما می‌توانید با مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزارتومان، در صندوق‌های طلا سرمایه‌گذاری کنید. صندوق‌های طلا یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ولی در روش کوتاه مدت، شما ممکن است که به دلیل نوسانات بازار، بازده خنثی و یا حتی منفی داشته باشید.

صندوق سهامی

صندوق سهامی

صندوق‌های سهامی نوعی دیگر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و همانطور که از اسم آنها مشخص است، این صندوق‌ها در بازار بورس و سهام‌های برتر ایرانی فعالیت می‌کنند. حداقل ۷۰ درصد دارایی‌های این صندوق‌ها در بازارهای سهامی و بورس معامله می‌شود و این روش از سرمایه‌گذاری مستقیم کم‌ریسک‌تر است.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از ۲۰۰۰ تومان شروع می‌شود. بازده این صندوق‌ها مشخص نمی‌باشد چراکه نوسانات این بازار سرمایه‌گذاری زیاد است اما ممکن است که سود ماهانه شما در روش سرمایه‌گذاری بلند مدت به بیش از ۴۰ درصد هم برسد!

صندوق‌های سهامی مناسب برای روش سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نسبت به بقیه صندوق‌ها بالاتر است. همچنین بازده این صندوق‌ها در روش سرمایه‌گذاری بلند مدت از دیگر از صندوق‌ها به مراتب بیشتر است و یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای شکست تورم است.

سرمایه‌گذاری در مسکن و زمین

بر خلاف دیگر روش‌های معرفی شده، سرمایه‌گذاری در مسکن با مبلغ کم ممکن نیست! هرچند که قیمت شروع سرمایه‌گذاری در این روش بالا است، اما بازده این روش جزو بالاترین بازده‌ها در ایران است.

از مزایای این روش می‌توان به رشد قیمت و داشتن بازده بسیار بالای آن اشاره کرد. همچنین مالکیت داشتن بر روی یک ملک و زمین، می‌تواند به صورت ماهیانه به شما یک درآمد ثابت را بدهد که از اجاره دادن این دارایی‌ها انجام می‌شود. از معایب این روش از سرمایه‌گذاری می‌توان به نیازمند بودن به سرمایه اولیه زیاد اشاره کرد و ممکن است که روند انتخاب و خرید زمین و ملک زمان زیادی را از شما طلب کند. 

سرمایه‌گذاری در سکه طلا

سکه طلا به عنوان یکی از جنجالی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران شناخته می‌شود! سکه دارای یک بازار سرمایه‌گذاری گسترده است و قیمت آن با توجه به معاملات و قیمت جهانی طلا، دستخوش تغییرات می‌شود. به طور کلی سرمایه‌گذاری در این بازار همواره با ریسک است ولی بازده این روش می‌تواند مقداری از استرس پرریسک بودن آن را کمتر کند.

برای دستیابی به سود زیاد در بازار سکه، شما نیاز به تجربه زیاد زیاد ولی برای افراد کم‌تجربه، سرمایه‌گذاری بلند مدت بهترین راه برای سود کردن در این بازار است. از مزایای این روش می‌توان به نقدینگی بالا و بازده بالا اشاره کرد. امکان تقلبی بودن سکه، داشتن نوسانات نسبتاً زیاد در این بازار و داشتن حباب در قیمت سکه از معایب این روش به حساب می‌آیند.


 

کد خبر: ۲۹۵٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha