۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
تولید تخم مرغ در تیرماه به ۱۰۷ هزار تن می‌رسد

تولید تخم مرغ در تیرماه به ۱۰۷ هزار تن می‌رسد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال ماهانه ۱۰۷ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ تا ۴۲ هزارتومان است که با قیمت منطقی و تمام شده کماکان فاصله معناداری دارد.

او درباره آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ افزود: بنابر آمار اتحادیه در راستای تعادل بخشی قیمت تخم مرغ، جلوگیری از زیان مرغداران و پایداری تولید تا ابتدای تیرماه ۳ هزارتن تخم مرغ مازاد مرغداران را با نرخ ۵۲ هزارتومان خریداری کرده است و در صورت افت مجدد قیمت ۵ هزارتن دیگر با نرخ ۵۵ هزارتومان خرید خواهیم کرد.

کاشانی ادامه داد: ماهانه ۱۰۷ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است، برای تیرماه پیش بینی می شود که تولید به ۱۰۷ هزارتن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از رشد ۵ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از ۵۰ هزارتن تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان و برای نخستین بار ۲۰۰ تن به سودان صادر شده است.

او گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، ثبات قیمت تخم مرغ در ۲ سال گذشته و پیگیری های مکرر برای اصلاح قیمت، اما تاکنون وزارت جهاد کمکی به تولیدکننده نکرده است که با استمرار این روند شرایط خوبی را برای تولید درنیمه دوم سال پیش بینی نمی کنیم.

کد خبر: ۲۹۵٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha