۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
شاخص صنعت بانکداری تمایل به کمی اصلاح دارد
صنعت بانکداری در هفته ای که گذشت

شاخص صنعت بانکداری تمایل به کمی اصلاح دارد

شاخص صنعت بانک ها در کوتاه مدت تمایل به کمی اصلاح دارد؛ اما در کل محدوده ۸۴۳۰ واحد حمایت خوبی است و برای تشخیص وضعیت صنعت در هفته آینده میتوان واکنش به این سطح را دنبال کرد.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت بانکی حدودا یکسال است که درون یک بازه ۱۷ درصدی نوسان میکند و علت آن هم شرایط کل بازار بورس و همچنین سیاست نهاد های نطارتی است که بازار چه موقع ورود و خروج پول را تجربه کند. همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه تحرکات صنعت را در هفته ای که گذشت بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.


گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانک در هفته ای که گذشت، ۴.۵ درصد رشد را به ثبت رساند و از محدوده ۸۳۹۳ واحد به ۸۷۶۶ واحد رسیده است که قبل از این رشد کوتاه هم شاخص طی ۴۵ روز اخیر به میزان ۵.۷ درصد رشد داشته است که در کل ما یک بازدهی ۱۰.۵ درصدی را از شاخص صنعت بانکداری شاهد هستیم و این نشان دهنده ثبت بازدهی بیشتر سهم های بانکی نسبت به سایر صنایع و سهم ها میباشد. اگر بخواهیم به قبل برگردیم، شاخص صنعت بیمه در سه ماه اخیر به میزان ۶.۴ درصد، در شش ماه اخیر ۷.۳ درصد و طی یک سال اخیر ۷.۹ درصد کاهش را به ثبت رسانده است. میتوانیم چنین نتیجه بگیریم که شاخص صنعت بانکداری فقط در یکماه اخیر عملکرد بهتری داشته است و در سیکل های مختلف سه ماهه، شش ماهه و یک ساله روز به روز کاهش را تجربه کرده است.


تحلیل تکنیکال شاخص
شاخص صنعت بانکداری بنظر می آید تمایل به کمی اصلاح دارد و این اصلاح ممکن است نهایتا تا منفی ۴ درصد باشد و با حفظ حمایت ۸۴۳۰ واحد تا اولین هدف ۹۳۵۰ واحد رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۹۳۵۰ واحد از دست برود، کف مینور ۷۹۴۰ واحد در دسترس خواهد بود. حمایت ۸۴۳۰ واحد متشکل از یک حمایت داینامیکی متعلق به کانال موازی و حمایت استاتیک مینور میباشد و تقریبا اعتبار بالایی در کوتاه مدت دارد که میتوان برای تشخیص وضعیت فعلی شاخص واکنش شاخص به این سطح را دنبال کرد.

شاخص صنعت بانکداری تمایل به کمی اصلاح دارد

کد خبر: ۲۹۵٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha