۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
حال شاخص بیمه با سیاست های جدید فعلا خوب است
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

حال شاخص بیمه با سیاست های جدید فعلا خوب است

شاخص صنعت بیمه پس از ریزش ۱۱.۶ درصدی طی دو ماه اخیر، با سیاست های دولت جدید طی یک هفته اخیر به میزان ۴.۸ درصد رشد را تجربه کرد و فعلا وضعیت بدی ندارد.

هادی بهرامی؛ بازار: همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. نظر ما بر این است که شاخص کل، هم وزن و صنایع بورس باید به صورت هفتگی، ماهانه و بخصوص سالانه تحلیل و بررسی شده و در اختیار سرمایه گذاران گذاشته شود که در ادامه به تحلیل و بررسی تحرکات شاخص صنعت بیمه پرداخته ایم.


گزارش عملکرد شاخص بیمه
شاخص صنعت بیمه در هفته ای که گذشت، ۴.۸ درصد رشد را به ثبت رساند و از محدوده ۱۰۰ هزار واحد به ۱۰۵ هزار واحد رسیده است؛ این در حالیست که این شاخص و سهام شرکت های بیمه ای طی دو ماه اخیر به صورت آبشاری از سقف ۱۱۳ هزار واحد به میزان ۱۱.۶ درصد ریزش را تجربه کرد و بازار بورس حال و روز خیلی بدتری داشت. اگر بخواهیم به قبل برگردیم، شاخص صنعت بیمه در سه ماه اخیر به میزان ۳ درصد افزایش، در شش ماه اخیر ۴.۶ درصد افزایش و طی یک سال اخیر ۴.۴ درصد کاهش را به ثبت رسانده است و این نشان میدهد که سهام شرکت های بیمه ای نسبت به سایر صنایع ریزش کمتری را متحمل شدند ولی در مقابل نرخ تورم و سطح انتظار سهامداران عملکرد خوبی نداشتند.


تحلیل تکنیکال شاخص بیمه
در حال حاضر شاخص صنعت بیمه بر روی حمایت معتبر ۱۰۳ هزار واحد قرار دارد که با حفظ این حمایت میتواند تا هدف ۱۱۳ هزرا واحد رشد داشته باشد و در صورت شکست این مقاومت هم صعود تا اهداف بالاتر محتمل خواهد بود. در مقابل، اگر حمایت ۱۰۳ هزار واحد از دست برود، امکان ریزش بیشتر وجود دارد و حمایت ۹۶ هزار واحد در دسترس خواهد بود. با توجه به سیاست های فعلی دولت، کشش بازار و شرایط اقتصادی بنظر می آید شاخص بر روی ۹۶ هزار واحد بماند و ریزش تا کف عمیق ۹۲ هزار واحد را دیگر شاهد نباشیم.

حال شاخص بیمه با سیاست های جدید فعلا خوب است

کد خبر: ۲۹۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha