۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
سوبسید دهی صنعت طیور گلستان به تهران| مدیران استانی از تولید کننده حمایت نمی کنند
رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر انتقاد کرد؛

سوبسید دهی صنعت طیور گلستان به تهران| مدیران استانی از تولید کننده حمایت نمی کنند

گرگان- اردلان، رئیس هیات مدیره شرکت پیگیر با بیان اینکه گلستان در حال ارائه سوبسید به تهران است، گفت: این در حالی است که مدیران استانی آن طور که باید و شاید از حق تولید کننده حمایت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، شروین اردلان در میزگرد «مطالبات فعالان عرصه صنعت طیور از دولت چهاردهم» که به همت خبرگزاری بازار برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان به عنوان اولین و دومین تولید کننده مرغ در کشور شناخته می شود اما این موضوع آنطور که باید ارزش افزوده ای برای اقتصاد گلستان نداشته است.

 رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر افزود: گلستان، استان معین برای تامین مرغ بازار بهمن تهران محسوب می شود این درحالی است که تولید کننده مرغ را با قیمت کمتر از هزینه تمام شده به این میدان عرضه می کند.

وی ادامه داد: تولیدکننده گلستانی مرغ را با ضرر به میدان بهمن عرضه می کند و فروشنده در تهران با سود بیش از ۱۰ هزار تومانی در هر کیلوگرم، مرغ را می‌فروشد.

 رئیس هیات مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر یادآور شد: تولید کننده گلستانی مرغ را با قیمت ۷۵ هزار تومان به میدان بهمن تهران می‌فروشد اما همان مرغ از بازار بهمن با قیمت ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

به گفته اردلان، قیمت تعیین شده برای مرغ در ۱۸ماهه گذشته تغییر نکرده این در حالی است که قیمت اقلام مورد استفاده برای تولید در این صنعت افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ارز دولتی را از روی برخی کالاهای مورد نیاز صنعت طیور مانند داروها برداشتند و هزینه های سربار که مستقیم بر قیمت تمام شده موثر هستند نیز افزایش یافته اما دولت همچنان بازار مرغ را با قیمت‌گذاری دستوری که موجب زیان به تولیدکننده می شود، آن را کنترل می کند.

اردلان با بیان اینکه گلستان در حال ارائه سوبسید به تهران است، گفت: این در حالی است که مدیران استانی آن طور که باید و شاید از حق تولید کننده گلستانی حمایت نمی کنند، سنگ این قشر را به سینه نمی زنند و هیچ پا فشاری برای بهبود اوضاع نداشته که این امر باعث شده گلستان جزو استان های فقیر کشور باشد.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha