۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون وزیر نفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی ضروری است

معاون وزیر نفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی ضروری است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه نیروگاه‌ها باید به سمت بهینه‌سازی مصرف حرکت کنند، گفت: با توجه به بالا بودن شدت انرژی در کشور، توجه به بهینه‌سازی ضروری است که اقدامات خوبی شروع شده است.

به گزارش بازار، شرکت ملی گاز ایران و انجمن تولیدکنندگان ترکیبی نیرو، حرارت و برودت ایران امروز (چهارشنبه ۲۰ تیرماه) با موضوع طرح‌های بازیافت حرارتی نیروگاه‌های CHP (تولید همزمان برق و حرارت) تفاهم‌نامه را امضا کردند.

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور و ناترازی‌های شکل گرفته در این حوزه، لزوم توجه به بهینه‌سازی اجتناب‌ناپذیر است و در زمینه اقدامات خوبی مانند برنامه هفتم توسعه شروع شده است.

وی افزود: در وزارت نفت نیز اقداماتی خوبی در زمینه بهینه‌سازی شکل گرفته است که یکی از آن موارد عرضه گواهی صرفه‌جویی در بورس بود که باعث هموار شدن مسیر ورود سرمایه‌گذاران به عرصه بهینه‌سازی شد.

معاون وزیر نفت گفت: این گواهی‌ها توسط وزارت نفت تضمین شده است و سرمایه‌گذاران نیز این اطمینان خاطر را دارند.

چگنی ادامه داد: نیروگاه‌های ما بهینه نیستند و باید به سمت بهینه‌سازی حرکت کنند، بهینه‌سازی در نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس مهم و پربازده‌تر بوده و امید است انجمن صنفی CHP نیز اقدامات خوبی را در زمینه بهینه‌سازی به سرانجام برساند.

وی گفت: ما به انجمن‌ها تضمین می‌دهیم که با گرفتن گواهی صرفه‌جویی، در فصول سرد سال از داشتن گاز بی‌بهره نباشند و واحد خود را تعطیل نکنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha