۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
چگونه ویزای ایران بگیریم؟

چگونه ویزای ایران بگیریم؟

برای گردشگرانی که قصد سفر به ایران، این کشور زیبا و دیدنی را دارند، اولین قدم اخذ ویزای ایران است.

به گزارش بازار، برای گردشگرانی که قصد سفر به ایران، این کشور زیبا و دیدنی را دارند، اولین قدم اخذ ویزای ایران است. پرطرفدارترین انواع ویزای کشور ایران در حال حاضر دو ویزای توریستی و درمانی هستند. گرفتن اجازه ورود به کشور ایران هم مانند سایر کشورها قوانین و مقررات خاص خود را دارد. اگر شما هم مشغول برنامه‌ریزی برای سفر به ایران هستید و دوست دارید اطلاعات کاملی از نحوه دریافت ویزای ایران داشته باشید، در این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ویزای کشور ایران

ویزای ورود به کشور ایران هم مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی دارد. همه افراد دارای پاسپورت معتبر می‌توانند، بر اساس هدفی که از سفر به این کشور دارند، برای اخذ ویزای مناسب درخواست دهند. البته باید توجه داشته باشید که بر اساس توافق‌نامه‌های سیاسی شهروندان برخی از کشورها برای ورود به ایران نیازی به اخذ ویزا ندارند. این کشورها عبارتند از سوریه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، ماکائو، چین، هنگ‌کنگ، عراق، عمان، مصر، بولیوی و... همچنین شهروندان سایر کشورها باید برحسب نیاز خود برای یکی از انواع ویزای ورود به ایران درخواست دهند. برای این منظور، می‌توانید یکی از ۵ ویزایی که در ادامه مشاهده می‌کنید را دریافت کنید.


 

ویزای توریستی کشور ایران

پروسه گرفتن ویزای ایران برای اتباع خارجی زیر نظر روادید جهانگردی انجام می‌شود. همه مسافران و جهانگردان دارای پاسپورت معتبر می‌توانند از این نوع ویزا یا روادید استفاده کنند. برای دریافت ویزای توریستی ایران هم مانند سایر کشورها ابتدا باید فرم درخواست ویزای خود را به‌صورت آنلاین تکمیل کرده و منتظر اطلاع سفارت برای مصاحبه باشید. امکان تمدید ویزای توریستی ایران وجود دارد و درصورت اتمام اعتبار این ویزا می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید.

برای تمدید ویزای توریستی باید از طریق پلیس مهاجرت ایران اقدام کنید و پس‌از تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه مورد نظر، منتظر تمدید ویزای خود باشید. همچنین شما باید بتوانید توضیح دقیقی از دلایل درخواست تمدید ویزای توریستی خود ارائه دهید.


 

ویزای نوع M، ویزای خانوادگی کشور ایران

شرایط این ویزا بسیار شبیه به ویزای توریستی است با این تفاوت که این نوع روادید مخصوص همسر و فرزندان خانم‌هایی است که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند.


 

ویزای نوع I، ویزای تجاری ایران

ویزای تجاری ایران همان‌طور که پیداست، مخصوص تجار و سرمایه‌گذارانی است که با هدف سرمایه‌گذاری قصد ورود به ایران را دارند. این ویزا زیر نظر روادید سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.


 

ویزای نوع E، ویزای تحصیلی ایران

این ویزا زیر نظر روادید تحصیلی صادر می‌شود و برای اشخاصی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را داشته باشند. برای دریافت این ویزا باید واجد شرایط تحصیل در ایران باشید.


 

ویزای نوع D، ویزای دولتی کشور ایران

ویزای دولتی هم یکی از انواع ویزاهای موقت ایران است که برای نمایندگان سیاسی کنسولگری و دفاتر سازمان‌های بین‌المللی، مهمانان موقت، مامورین سیاسی مانند دیپلمات‌های خارجی و افراد دارای گذرنامه‌های سیاسی صادر می‌شود و شرایط خاص خود را دارد.


 

ویزای نوع T، ویزای درمانی ایران

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که برای امور پزشکی و استفاده از خدمات درمانی ایران قصد سفر به این کشور را دارند.


 

چگونه ویزای ایران بگیریم؟


 

انواع روش‌های صدور ویزای ایران

اگر شما از اتباع خارجی هستید که قصد سفر به ایران را دارند، باید بدانید که برای دریافت این ویزا سه راه وجود دارد؛


 

دریافت ویزا با حضور در سفارت

اولین روش دریافت ویزای کشور ایران مانند بسیاری از کشورها، مراجعه به سفارت ایران به‌صورت حضوری است. شما باید وقت سفارت بگیرید، فرم مربوط به درخواست ویزا را پر کرده و به‌همراه مدارک لازم که لیست آن‌ها را می‌توانید در سایت سفارت ایران مطالعه کنید، تحویل سفارت داده و منتظر جواب باشید. درصورت کامل‌بودن مدارک و مناسب‌بودن شرایط شما، ویزا صادر شده و از طریق پست برایتان ارسال می‌شود.


 

دریافت ویزای الکترونیکی E VISA

یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای ایران، روش الکترونیکی است. در این روش تمام مراحل به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. برای دریافت این نوع ویزا نیازی به حضور در سفارت ندارید. درصورت تمایل مدارک خود را به‌صورت الکترونیکی ارسال کرده و ویزای خودتان را هم به‌صورت الکترونیکی دریافت کنید. در این روش فایل PDF ویزا برای شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید با ارائه پرینت آن سفرتان را آغاز کنید.


 

دریافت ویزای فرودگاهی ایران

مانند خیلی از کشورهای دیگر ویزای ایران را هم می‌توانید به‌صورت فرودگاهی دریافت کنید. این نوع ویزا برای اتباع ۱۸۵ کشور خارجی صادر می‌شود.


 

نکات مهم دریافت ویزای ایران که باید بدانید

شرایط دریافت ویزای ایران برای اتباع کشورهای مختلف کمی متفاوت است. کشورهای دوست و همسایه می‌توانند با یکی از روش‌هایی که گفتیم به‌راحتی ویزای خود را دریافت نمایند. کافیست مدارک لازم را به‌طور کامل آماده کرده و تحویل سفارت ایران دهند. بااین‌حال شرایط دریافت ویزای ایران ممکن است برای برخی از کشورها سختگیرانه‌تر باشد. به‌طور مثال اتباع کشورهای بنگلادش و افغانستان حتما باید به‌صورت حضوری به‌سفارت مراجعه کنند و نمی‌توانند از روش‌های دیگر درخواست ویزا دهند.

ویزای ایران برای اتباع کشورهای آفریقای جنوبی، یمن و کشورهایی که اقتصاد ضعیف‌تری دارند هم با سخت‌گیری بیشتری صادر می‌شود. همچنین با توجه به روابط دیپلماسی خاص ایران با کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلیس، صدور ویزا برای اتباع این کشورها با شرایط خاص و بسیار سختگیرانه است. اتباع این کشورها تنها از طریق آژانس‌های مسافرتی داخل ایران می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند.


 

چگونه ویزای ایران بگیریم؟


 

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش دریافت ویزای ایران با فلای تودی

برای سفر به ایران نیاز به ویزا دارید؟ مراحل اخذ ویزای ایران و انواع خدمات سفر را به فلای تودی بسپارید. فلای تودی مرجع تخصصی اخذ ویزا و خدمات تخصصی سفر از بلیط هواپیما و هتل تا ترانسفر و .. است. برای این منظور لازم است، همین‌حالا به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید و با شماره‌های تعیین شده برای صحبت با کارشناسان بخش ویزا، تماس بگیرید. با این تماس اطلاعاتی مانند قیمت ویزای ایران، مدارک لازم، مراحل و مشاوره اخذ ویزا را دریافت کرده و درصورتی‌که واجد شرایط دریافت ویزای مورد نظرتان بودید، می‌توانید ادامه مراحل را به فلای تودی بسپارید.

کافیست مدارک لازم برای ویزای ایران را از طریق شماره واتس‌اپ یا ایمیلی که به‌شما اختصاص داده می‌شود، ارسال کنید. پس‌از بررسی مدارک، مراحل اخذ ویزای الکترونیکی ایران توسط تیم مجرب و تخصصی فلای‌تودی انجام می‌شود. صدور ویزا حدود ۷ روز کاری طول می‌کشد. بعد از انجام مراحل لازم شما می‌توانید با مراجعه به نزدیکترین سفارت ایران به محل زندگی خود و پرداخت هزینه تمبر سفارت، ویزای خودتان را دریافت کنید. فلای تودی در همه مراحل اخذ ویزا از مشاوره و درخواست اولیه تا تحویل نهایی در کنار شماست. با وجود تیم تخصصی فلای تودی نگران مراحل اخذ ویزا نباشید.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha