۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده «خاییز» کهگیلویه| نیاز فوری برای کمک

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده «خاییز» کهگیلویه| نیاز فوری برای کمک

فرماندار شهرستان کهگیلویه از آتش‌سوزی وسیع جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار، سید حمزه محقق زاده گفت: آتش در چند نقطه به سرعت در حال گسترش بوده و با وزش بادهای شدید و افزایش دما، مهار آتش‌سوزی دوباره با چالش مواجه و نیاز به همکاری است.

وی افزود: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز محدوده روستای «پادوک» عصر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه رخ داده بود که با تلاش نیروها تا ساعت ۶ صبح روز سه شنبه کامل کنترل و مهار شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: مجدداً حدود ساعت ۱۱ آتش در این منطقه حفاظت شده شعله ور شد و تاکنون مهار نشده البته وسعت آتش زیاد و در حال گسترش است.

محقق‌زاده تصریح کرد: بخشی از آتش سوزی در روستای «چمران»و حوزه استحفاظی شهرستان بهبهان استان خوزستان است که نیاز به همکاری و کمک شهرستان و استان داریم.

وی ادامه داد: این وضعیت بحرانی نیاز فوری به کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های مختلف را دو چندان کرده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: آتش‌سوزی محیط زیست و حیات وحش منطقه را به شدت تهدید می‌کند و آتش به شدت در حال گسترش است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و گروه های کوهنوردی و مردمی در حال تلاش برای مهار آتش هستند اما این میزان آتش از توان نیروها خارج است، بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی و گستردگی آتش‌سوزی، نیاز فوری به همکاری و همیاری مردم منطقه و روستاها داریم و کمک‌های مردم آموزش دیده می‌تواند در تسریع عملیات مهار آتش نقش بسزایی ایفا کند و از گسترش بیشتر آتش جلوگیری کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha