۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
نقش پلیس جنایی آلمان در کاهش قیمت بیت کوین چیست؟|  MT Gox  فشار عرضه را بیشتر خواهد کرد؟
وحشت از فشار عرضه در بازار ارز رمز

نقش پلیس جنایی آلمان در کاهش قیمت بیت کوین چیست؟| MT Gox فشار عرضه را بیشتر خواهد کرد؟

در حالی که اقتصاد آلمان با کاهش تقاضای چین کارنامه خوبی را ثبت نکرده است، پلیس جنایی آلمان با توقیف ۵۰۰۰ بیت کوین و دستپاچگی در فروش آنها، بازار این ارز رمز را به هم ریخته است.

بازار؛ گروه بورس: قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته شاهد کاهش قابل توجهی بوده و همچنان از سطح رکوردی که در ماه مارس گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفته است در حالی که انتظار می رفت روند افزایشی قیمت بیت کوین با توجه به سخت تر شدن استخراج آن ادامه دار باشد.

بر اساس داده های کوین جیکو « Quinjiko»، اگرچه بیت کوین توانست ضررهای خود را در معاملات روز دوشنبه کاهش دهد، اما همچنان در کل معاملات هفته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت.

قیمت فعلی بیت کوین در لحظه تنظیم گزارش حدود ۵۸۹۵۹ دلار و در حدود ۱۹۰۰۰ دلار با رکورد ثبت شده در ۱۴ مارس فاصله دارد، زمانی که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال از ۷۵۰۰۰ دلار گذشت.

تاثیر کاهش قیمت بیت کوین به بقیه ارزهای دیجیتال کوچکتر نیز کشیده شد و قیمت اتریوم در عرض یک هفته حدود ۱۳.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۸۴۴ دلار هم رسید که هم اکنون با کمی کاهش ضرر به ۳۱۰۷ دلار رسیده است.

دوج کوین نیز در عرض هفت روز حدود ۱۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت ۰.۱۰۷ دلار را ثبت کرد و دز لحظه انتشار خبر به ۰.۱۰۹ رسید

با این حال و با وجود کاهش اخیر، قیمت بیت کوین همچنان ۸۹ درصد در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است.

قیمت  بیت کوین در  اول ژانویه ۴۲.۲۰۸، اول فوریه ۴۲.۵۸۳، اول مارس ۶۱.۲۹۸، اول آوریل ۷۱.۲۴۶، اول می ۶۰.۷۴۹، اول ژوئن ۶۷.۴۷۴ بوده است

تغییرات قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴

نگاهی به قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی نشان می دهد که قیمت این ارز رمز در اول ژانویه ۴۲.۲۰۸، اول فوریه ۴۲.۵۸۳، اول مارس ۶۱.۲۹۸، اول آوریل ۷۱.۲۴۶، اول می ۶۰.۷۴۹، اول ژوئن ۶۷.۴۷۴ بوده است. اما دلایل ضرر و کاهش ارزش بیت کوین با وجود دلایل خوب فاندامنتالی در نگاه دراز مدت چیست؟

نقش پلیس جنایی آلمان در کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

پس از سال‌ها تسویه حساب‌های حقوقی پیچیده، MT Gox در حال آماده شدن برای بازگرداندن میلیاردها دلار ارزهای دیجیتال به طلبکاران خود است، که نگرانی‌هایی را در بازار ارز بوجود آورده است. این نگرانی ها در مورد احتمال  عرضه مقادیر زیاد ارزهای دیجیتال ارائه شده  می باشد که منجر به کاهش قابل توجه ارزش آنها خواهد شود

دلایل ضرر بیت کوین

بیت کوین به دلیل نگرانی ها در مورد فروش بالقوه توسط طلبکاران صرافی MT Gox که در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد. با پتانسیل عرضه ارز دیجیتال به ارزش حدود ۸ میلیارد دلار، تحت فشار قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۴، هک پلتفرم MT Gox دنیای ارزهای دیجیتال را تکان داد، زیرا این پلتفرم بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ هزار بیت کوین از دست داد که منجر به ورشکستگی آن در آن زمان شد.

پس از سال‌ها تسویه حساب‌های حقوقی پیچیده، MT Gox در حال آماده شدن برای بازگرداندن میلیاردها دلار ارزهای دیجیتال به طلبکاران خود است، که نگرانی‌هایی را در بازار ارز بوجود آورده است. این نگرانی ها در مورد احتمال  عرضه مقادیر زیاد ارزهای دیجیتال ارائه شده  می باشد که منجر به کاهش قابل توجه ارزش آنها خواهد شود. به خصوص با تند شدن شیب نزولی روند بیت کوین از مارس گذشته.

بسیاری از معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که بازگشت MT Gox می‌تواند به فشار برخی از طلبکاران برای فروش بخش بزرگی از ارزهای دیجیتال خود کمک کند تا از افزایش قابل توجه ارزش آنها از زمان فروپاشی این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ بهره ببرند.

نقش پلیس جنایی آلمان در کاهش قیمت بیت کوین چیست؟

ماه گذشته، دولت آلمان شروع به فروش بیت کوین از کیف پولی تحت مدیریت اداره پلیس جنایی فدرال این کشور کرد. پلیس جنایی بیت کوین را در ماه ژوئن از مبلغ هنگفتی که از یک وب سایت دزدی فیلم که اکنون از بین رفته بود، فروخت. هفته گذشته، دولت ۳۰۰۰ واحد بیت کوین اضافی به ارزش حدود ۱۷۲ میلیون دلار فروخت

نقش آلمان در ضرر بیت کوین

در طی چند هفته، دولت آلمان صدها میلیون دلار بیت کوین فروخت و فشار فروش بیشتری را بر بزرگترین ارز دیجیتال جهان وارد کرد و عامل اصلی فروش آن بود. اما سوالی که به ذهن می رسد این است که دولت آلمان چگونه بیت کوین را به دست آورده است؟

در ژانویه سال ۲۰۲۴، پلیس ایالت زاکسن در شرق آلمان نزدیک به ۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین را به ارزش حدود ۲.۲ میلیارد دلار در زمان توقیف مصادره کرد. پلیس ساکسونی این توقیف را به عنوان "جامع ترین توقیف بیت کوین توسط مقامات مجری قانون در جمهوری فدرال آلمان تا به امروز" توصیف کرد. ماه گذشته، دولت آلمان شروع به فروش بیت کوین از کیف پولی تحت مدیریت اداره پلیس جنایی فدرال این کشور کرد. پلیس جنایی بیت کوین را در ماه ژوئن از مبلغ هنگفتی که از یک وب سایت دزدی فیلم که اکنون از بین رفته بود، فروخت. هفته گذشته، دولت ۳۰۰۰ واحد بیت کوین اضافی به ارزش حدود ۱۷۲ میلیون دلار فروخت. سپس دوشنبه گذشته، پلیس آلمان ۲۷۳۹ واحد دیگر یا معادل ۱۵۵ میلیون دلار را به صورت ارز دیجیتال فروخت.

فروش آلمان جنجال برانگیخت

فروش بیت کوین توسط دولت آلمان جنجال در این کشور به راه انداخته است و جوآنا کوتار، نماینده پارلمان آلمان (پارلمان) ماه گذشته در پستی در پلتفرم X گفت که دولت به جای فروش، باید بیت کوین خود را به عنوان " ارز ذخیره استراتژیک حفظ کند.

او گفت که به اولاف شولز، صدراعظم آلمان و کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان نامه نوشته است تا به آنها بگوید فروش بیت کوین "نه تنها غیر منطقی، بلکه اثر معکوسی دارد. "حتی پس از فروش تعداد زیادی در هفته‌های اخیر، اداره پلیس جنایی فدرال آلمان همچنان تقریباً ۳۲۴۸۸ بیت کوین به ارزش حدود ۱.۹ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی در اختیار دارد.

اگر اداره پلیس جنایی تصمیم بگیرد به فروش ارزهای باقیمانده خود ادامه دهد، ممکن است فشار بیشتری بر بزرگترین ارز دیجیتال وارد شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha