۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
فناوری جدید در خودروهای ژاپنی

فناوری جدید در خودروهای ژاپنی

به گفته وزارت حمل‌ونقل، ژاپن تمام خودروهای سواری اتوماتیک جدید ملزم به داشتن فناوری برای جلوگیری از شتاب‌گیری ناخواسته رانندگان با فشردن پدال گاز به‌جای ترمز می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از ژاپن تودی، با توجه به اینکه کشور ژاپن با جمعیتی مواجه شده که به‌سرعت در حال پیر شدن است، امید است قانون جدید، تصادفات رانندگی را که اغلب توسط رانندگان مسن انجام می‌شود، مهار کند. این قانون مطابق با مقررات جدید سازمان ملل است که انتظار می‌رود در ژوئن سال آینده اجرایی شود.

تتسو سایتو، وزیر حمل‌ونقل ژاپن در اواخر ماه ژوئن طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: ژاپن از سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرده است که این قانون به استانداردی بین‌المللی تبدیل شود.

وی بدون اشاره به زمان دقیق اجرای این الزام بیان کرد: ما برای مقررات جدید آماده خواهیم شد و برای ارتقای ایمنی خودروها تلاش خواهیم کرد.

این فناوری شتاب را مهار می‌کند، به این معنی که حتی اگر راننده به‌طور کامل پدال گاز را در فاصله یک تا ۱.۵ متری از یک جسم بزرگ پایین بیاورد، خودرو قبل از برخورد با آن متوقف می‌شود یا در صورت اجتناب‌ناپذیر بودن برخورد، سرعت آن به کمتر از هشت کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.

بر اساس اظهارات این وزارتخانه، هنگامی که این فناوری فعال می‌شود، صفحه نمایش داخل خودرو نیز هشداری مانند «پای خود را از روی پدال گاز بردارید» نشان می‌دهد.

این وزارتخانه پس از تصویب رسمی مقررات سازمان ملل در نوامبر سال جاری، احکام خود را بازبینی خواهد کرد و مدل‌های خودکار جدید را ملزم می‌کند که ابتدا این فناوری را قبل از توسعه آن به خودروهای جدید، روی مدل‌های موجود نصب کنند.

این وزارتخانه گفت: خودروهای دارای دنده دستی از قانون جدید مستثنی هستند زیرا احتمال کمتری دارد که باعث تصادفات ناشی از گذاشتن پا روی پدال اشتباه شوند.

در حال حاضر بیشتر خودروهای جدید در ژاپن به فناوری مشابه مجهز شده‌اند و برخی از خودروسازان نیز محصولاتی را می‌فروشند که می‌توان خودروهای فعلی را با آنها مجهز کرد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات تصادفات و تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیکی، ژاپن در سال ۲۰۲۳ شاهد ۳۱۱۰ تصادف رانندگی ناشی از اشتباه گرفتن پدال گاز با ترمز توسط رانندگان بود که منجر به ۳۸ کشته و ۴۳۴۳ زخمی شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha