۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
تفاهم‌نامه دوجانبه بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفتی امضا شد

تفاهم‌نامه دوجانبه بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفتی امضا شد

تفاهم‌نامه دوجانبه بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفتی بین شرکت دانش‌بنیان ایرانی «پیشروکاتالیست الماس» و شرکت «آنتارکس» روسیه با هدف انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز امضاء شد.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری علمی - فناوری و تولید بومی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیر) در حاشیه همایش «انتقال فناوری و تولید بومی کاتالیست‌های پالایشی، پتروشیمی و گازی»، بین شرکت ایرانی «پیشروکاتالیست الماس» و شرکت «آنتارکس» روسیه با هدف بومی‌سازی و داخلی‌سازی کاتالیست‌های گروه ایزومریزاسیون، ریفورمینگ، هیدروتریتینگ و سوپرکلاس امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه، انتقال دانش فنی در چهار گروه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت است که با مشارکت شرکت روسی و شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی پیشروکاتالیست الماس، بومی‌سازی خواهد شد.

هم‌اکنون حدود ۹۲ نوع از انواع کاتالیست مورد نیاز صنایع نفت در داخل کشور داخلی‌سازی شده و فقط پنج نوع کاتالیست باقی مانده است که با اجرایی‌شدن و به‌سرانجام‌رسیدن این تفاهم‌نامه، چهار نوع آن داخلی‌سازی خواهد شد.

به گزارش بازار، همایش «انتقال فناوری و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی و گاز» صبح امروز به همت واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با هدف انتقال فناوری، بومی‌سازی و تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفتی برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش که با مشارکت و حضور نمایندگان معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی، دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی گاز ایران، دانشگاه‌های برتر ایران در حوزه مهندسی شیمی، پارک علم و فناوری صنعت نفت، مؤسسه بین‌المللی مطالعات انرژی و شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده کاتالیست ایرانی برگزار شد، انتقال فناوری، بومی‌سازی و سرمایه‌گذاری در تولید کاتالیست با همکاری شرکتی روس است.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha