۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
انتشار آخرین گزارش از وضعیت کیفی خودروهای تولیدی بعد از ۲ سال

انتشار آخرین گزارش از وضعیت کیفی خودروهای تولیدی بعد از ۲ سال

گزارش آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ و اهداف پیشنهادی تعیین شده در سال ۱۴۰۳ از سوی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام‌ شد.

به گزارش بازار، مهرداد خسروی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خطاب به شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: با توجه به تکلیف موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آئین‌نامه‌های اجرایی آن بدین وسیله اهداف کیفی خودرو سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و پس از فروش در سال ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

به گفته وی، از جمله این شاخص‌ها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت بعد از تحویل به مشتری)، رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است که به خودروسازان ابلاغ شده و با جدیت هم رصد و پایش می‌شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت، با اشاره به وقفه دوساله در انتشار کارنامه کیفی خودروسازان یادآور شد: با همت و تلاش صورت گرفته در معاونت حمل و نقل و دفتر صنایع خودروسازی وزارت صمت، خلاصه وضعیت کیفی خودروسازان و همچنین ابلاغ اهداف کیفی مدنظر وزارتخانه بعد از دو سال وقفه مجدد منتشر و به خودروسازان و فعالان این حوزه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری و رصد مستمر این فرآیند خاطرنشان کرد: قطعاً به دلیل تنوع بالای خودروهای تولیدی و مونتاژی در کشور و همچنین تعدد خودروسازی‌های دولتی و بخش خصوصی باید با جدیت برنامه‌های کیفی دنبال شود تا بتوانیم از این طریق رضایت حداکثری را برای مردم عزیز کشورمان فراهم کنیم.

خسروی همچنین به لزوم توجه جدی تولیدکنندگان خودرو به ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان متمادی خوشبختانه کشورمان از لحاظ کمی جزو تولیدکنندگان بزرگ خودرو در منطقه و جهان محسوب می‌شود که برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر و همچنین ارتقا جایگاه کمی و کیفی خود در رتبه‌بندی جهانی تولید خودرو باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های کیفی و ارتقا کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی کشورمان داشته باشیم که این مهم از طریق ابلاغ و پایش همین برنامه‌های کیفی امکان‌پذیر و محقق خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha