۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
۴۴۰ هزار ملک و اموال دولت سند تک برگ دریافت کردند

۴۴۰ هزار ملک و اموال دولت سند تک برگ دریافت کردند

رئیس سازمان خزانه‌داری کل کشور گفت: از یک میلیون و ١٠٠ هزار ملک و اموال دولتی تا کنون ۴۴٠ هزار مورد از حالت بنچاق در آمده و سند تک برگ دریافت کرده‌اند.

به گزارش بازار، رحمت‌الله اکرمی در مراسم رونمایی از سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی (سادانوین) با بیان اینکه در این سامانه بانک اطلاعاتی از تمام اموال دولت ثبت شده‌است، اظهار داشت: این سامانه را با نگاه دیگری رونمایی می‌کنیم و تمام دارایی دولت با جزییات و اطلاعات کامل در این سامانه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در این سامانه بیش از ۴۵ فرایند به صورت الکترونیکی ثبت شده و همچنین اطلاعات مکانی و توصیفی اموال به ثبت می‌رسد و مهمترین مسأله این سامانه امکان ترسیم نقشه بر روی اموال و املاک است.

خزانه‌دار کشور تاکید کرد: تا چند سال گذشته نمی‌دانستیم دولت چقدر اموال دارد اما الان با کلیک بر روی نقشه ملک تمام اطلاعات آن به دست می‌آید و این سامانه سرعت پاسخگویی دولت را بالا می‌برد.

اکرمی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه گفت: افزایش کیفیت اطلاعات و افزایش امنیت اطلاعات از مهمترین اقدامات انجام شده در طراحی و راه‌اندازی این سامانه است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: از یک میلیون و ١٠٠ هزار مورد ملک و اموال تا کنون ۴۴٠ هزار اموال از حالت بنچاق در آمده به سند تک برگی تبدیل شده است و موضوع مهم ارتباط این سامانه و سامانه کاداستر است.

وی افزود: با سامانه سادانوین بحث تعرض و تصرف اموال دولتی را کنترل می‌کند و به محض اینکه ملک مشخص می‌شود اطلاعات آن به دست می‌آید و دیگر کسی نمی تواند ادعایی درباره آن ملک و اموال داشته باشد.

در ادامه حسن بابایی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی های ملی (سادا نوین) اظهار کرد: نسل سوم در بانک کاداستر دولتی مبتنی بر توصیف زمانی است. در این سامانه لایه هایی مشاهده می شود اما در کاداستر نسل سوم لازم است تا حفاظت از اراضی ملی، منابع و جنگل ها مدنظر قرار گیرد و برای این سامانه تعریف شود.

وی افزود: باید آخرین وضعیت جنگل‌های شمال مشخص شده و هر ماه این وضعیت را با هم مقایسه کنیم. نکته دیگر استنادپذیری و پایش داده ها به صورت برخط است. که ما پیشنهاد کرده ایم مخزن اسناد الکترونیک تعریف شود.

بایایی یادآورشد: از اول تیر ۵۰۰ هزار سند الکترونیک صادر شده و اسناد دولتی را در اسرع وقت به اسناد الکترونیک تبدیل می شود تا تبادل داده ها بهتر شود. در بحث اراضی و املاک هیچ گونه محدودیتی نداریم و این آمادگی وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه در برخی از پهنه ها نیازمند اقدام جدی هستیم گفت: درخصوص املاک آموزش و پرورش با وجود جلساتی که برگزار و تاکید شد آمادگی داریم به صورت آنلاین عملیات مستندسازی را انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که املاک این وزارتخانه مستندسازی نشده است. تبادل سرویس با سامانه املاک و اسناد نیز باید صورت گیرد. می توانیم از سکوی کاتب برای تبادل اطلاعات و ایجاد وب سرویس استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha