۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کالای بدون ثبت سفارش یک ماهه مرجوع شود
طبق لایحه جدید دولت

کالای بدون ثبت سفارش یک ماهه مرجوع شود

بر مبنای لایحه جدیدی که دولت سیزدهم به تازگی به رئیس مجلس ارائه کرده، اگر کالای بدون ثبت سفارش در محوطه‌های بندری تخلیه و بعد از یک ماه مرجوع نشود، با سازوکار جدید متروکه مواجه خواهد شد.

به گزارش بازار، لایحه الحاق ماده ۸ مکرر به قانون مقررات صادرات و واردات با امضای محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و احسان خاندوزی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

در ماده واحده این لایحه آمده است، ورود کالاها به محدوده مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با قلمرو گمرکی به ترتیب مستلزم اخذ ثبت آماری و ثبت سفارش ( در سقف منابع ارزی که توسط دولت تعیین می‌شود) قبل از ورود کالا به کشور (تخلیه یا حمل یکسره) بوده و امکان واردات قطعی کالا با ثبت سفارشی که پس از ورود کالا به کشور اخذ شده است، وجود ندارد .کالاهایی که حسب مورد بدون ثبت آماری با ثبت سفارش وارد کشور شده‌اند حداکثر ظرف یک ماه باید از کشور خارج شوند. در غیر این صورت با اخطار قبلی ، کالا توسط گمرک متروکه می‌شود و امکان اعاده اظهارنامه متروکه در مورد آنها وجود ندارد.

در مورد محموله‌هایی که به صورت حمل یکسره مقصد نهایی آن غیر از گمرک وروی باشد، مقررات متروکه با اعاده به خارج در گمرک مقصد اعمال خواهد شد، رویه‌های ورود موقت برای پردازش مرجوعی و عبور خارجی کالاها مشمول ضوابط این ماده نیست.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha