۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ها به ۲.۵ میلیارد دلار رسید
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به بازار:

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ها به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه قراردادهای بار اول شرکت‌های دانش‌بنیان ها ۵ برابر افزایش یافته است، گفت: صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲۹۰ میلیون دلار به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

بازار؛ گروه فناوری: المپیک فناوری در ۵ حوزه رقابتی برگزار می شود. این المپیک شامل رقابتهای برنامه نویسی، سه لیگ هوش مصنوعی، لیگ رباتیک، لیگ پهبادی و امنیت سایبری است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مجموعه های نوآوری اگر نوآوری نکنند موفقیتی حاصل نمی‌شود، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خودش در کشور نوآوری ترویج می کند. به همین دلیل خودش باید نوآور باشد تا بتواند سیاست‌های خود را فرهنگ‌سازی کند.

او با تاکید بر اینکه المپیک فناوری یک حرکت برای ایجاد شور و هیجان برای دستیابی به نوآوری در صنایع پیشرفته است، افزود: رقابت‌ها جریان سازی ایجاد می کند. زیرا معرفی نمونه موفق منجر به ایجاد انگیزه می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه دستاوردهای هزار و ۲۰ روز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت کتابچه منتشر شده است، گفت: در این دوره اقتصاد دانش‌بنیان تقویت شد. قراردادهای بار اول شرکت‌های دانش بنیان ۵ برابر شد. همچنین صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲۹۰ میلیون دلار به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

چشم‌انداز منطقه فناوری بین المللی در کشور

روح الله دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه منطقه فناوری بین المللی در کشور راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها برای اتفاقات بزرگ خیلی کار دارد. چند ماه پیش یک برنامه پیشنهادی از سوی معاونت علم و فناوری و برنامه ریزی استراتژیک کشور ارائه شد. این پیشنهاد ساخت منطقه بین المللی با قوانین تسهیل کننده و فرصت های ویژه است. در این منطقه استعدادهای حوزه فناوری خارجی را می توان جذب کرد. همچنین شرایط سرمایه گذاری به گونه‌ای فراهم شود که زیست بوم کار و زندگی به وجود آید.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در منطقه فناوری بین المللی سال ۱۴۰۸ بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: برنامه ریزی این است که این منطقه یکی از ده پایگاه برتر جذب سرمایه گذاری فناورانه در منطقه شود.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در منطقه فناوری بین المللی می‌تواند ۲۵۰۰ شرکت را جذب کند، تصریح کرد: در منطقه فناوری بین المللی حداقل ۵۰ شرکت خارجی در آنجا مستقر خواهند شد. بر مبنای پیش بینی ها منطقه فناوری بین المللی می تواند ۵۰ هزار اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha