۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
تشکل های تخصصی صنایع دستی در استان کردستان راه اندازی می شوند
معاون مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

تشکل های تخصصی صنایع دستی در استان کردستان راه اندازی می شوند

سنندج – نظری، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از لزوم راه اندازی تشکل های تخصصی صنایع دستی در این استان خبر داد.

سعید نظری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای صنایع دستی در استان کردستان، اظهار کرد: بهره برداری از ظرفیت های حوزه صنایع دستی در استان کردستان یکی از اولویت های اصلی است و در این راستا باید از نقش خود فعالان صنایع دستی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت فعالان صنایع دستی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های این بخش، افزود: راه ‌اندازی تشکل‌ های تخصصی صنایع‌ دستی در استان می ‌تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار و ترویج صنایع ‌دستی منطقه داشته باشد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کردستان گفت: در راستای ایجاد تشکل‌ های تخصصی صنایع‌ دستی در استان، انتخابات اتحادیه رشته ‌های رودوزی‌ های سنتی و سراجی ‌سنتی برای انتخاب هئیت مدیره با حضور اعضا در سنندج برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اهداف راه اندازی این تشکل ها، افزود: هدف از این اقدام حفظ، حراست و احیای رشته‌ های صنایع ‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع ‌دستی به‌ منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی استان است.

وی عنوان کرد: صنعتگران و فعالان صنایع‌ دستی می‌ توانند در قالب این تشکل‌ های مردمی با استفاده از توانمندی‌ های همدیگر و با هم ‌فکری و هم ‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام ‌های مهمی بردارند.

نظری یادآور شد: کردستان دارای ظرفیت‌ های بی ‌نظیری در حوزه صنایع‌ دستی است و تعداد زیادی از هنرمندان، تولیدات خود را در طول سال در فروشگاه ‌ها و نمایشگاه‌ های صنایع‌ دستی عرضه می‌ کنند و قطعا ایجاد شرکت ‌های تعاونی صنایع ‌دستی هم بر کیفیت و هم در فروش محصولات موثر است.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان بیان کرد: امید است با وجود ظرفیت غنی از دست‌ ساخته ‌ها و صنایع ‌دستی کردستان و با همکاری و تعامل میان هنرمندان و صنعتگران بتوان در معرفی تولیدات صنایع ‌دستی و رفع مشکلات هنرمندان و کارآفرینان این حوزه گام‌ های مهمی برداریم.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha