۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
تحریم، عامل عقب ماندگی صنعت ساختمان| به بهبود مناسبات بین المللی در دولت چهاردهم امیدواریم
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد؛

تحریم، عامل عقب ماندگی صنعت ساختمان| به بهبود مناسبات بین المللی در دولت چهاردهم امیدواریم

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: وجود تحریم ها مشکلات زیادی را در عرصه صنعت، تولید و تجارت برای فعالان اقتصادی ایجاد کرد که امیدواریم در دولت جدید کاهش یابد.

سید محمد مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسعود پزشکیان به دنبال ایجاد تغییر و تحول در برخی مناسبات بین المللی از جمله تحریم ها است که مشکلات زیادی را در عرصه صنعت، تولید و تجارت برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: صنعت ساختمان با در معرض قرار گرفتن تحریم ها در همه عرصه ها با مشکلات عدیده ای مانند واردات تجهیزات لوازم و ابزارآلات ساختمانی که در حال حاضر با سختی زیادی از بازار های جهانی تهیه می شوند یا قیمت تمام شده آنها بالاتر بوده، مواجه است.

وی گفت: تکنولوژی های فرسوده در صنعت ساختمان کارایی لازم را ندارند و طول عمر ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهند یا قیمت تمام شده آن را بالاتر می برند، در این صنعت با استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم و این فاصله روز به روز در حال بیشتر شدن است.

مرتضوی بیان کرد: دلیل این فاصله این است که در عرصه روابط بین الملل نتوانستیم جایگاه شایسته خود را به دست آوریم و کشورهای توسعه یافته مجال حضور به ما نمی دهند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم گفتمانی که مسعود پزشکیان مطرح کرد تحقق پیدا کند، گفت: از گفتار وی این طور بر می آید که به دنبال ایجاد تعامل با دنیا است و ما در رفتار و عملکرد هم علاقه مندیم که این گفتمان را مشاهده کرده و تعاملات مالی وسیع با تمام دنیا برقرار کنیم تا بازرگانان، تجار و صنعتگران بتوانند فعالیت کیفی تری داشته باشند.

برخورد رویاپردازانه در نهضت ملی مسکن

مرتضوی در رابطه با تولید مسکن حمایتی افزود: در سه سال اخیر شاهد برخورد رویاپردازانه با این موضوع بودیم و برخلاف آنچه که در کشور وجود داشت یعنی تولید سالیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار واحد، به یکباره تصمیم گرفته شد یک میلیون واحد مسکن حمایتی تولید شود.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: این طرح امکان ناپذیر بود چرا که کشور از منابع مادی و تسهیلاتی کافی بهره مند نیست و از طرف دیگر سفره مردم در اثر تورم پی در پی کوچکتر شده و امکان مشارکت مالی طبقات کارگری و احاد مردم در این طرح وجود نداشت.

وی در پایان گفت: دولت باید بر مبنای واقیعتی که امروز با آن مواجه هستیم و با ظرفیت های بانک ها به لحاظ تسهیلات بانکی و کاهش نرخ بهره برای مردم این طرح را اصلاح کند زیرا اقساط تسهیلات کسانی که متقاضی مسکن هستند متناسب با میزان درآمد آنها نیست و قادر به پرداخت نیستند.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha