۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
صنعت با چالش ناترازی انرژی دست و پنجه نرم می کند
معاون وزیر صمت:

صنعت با چالش ناترازی انرژی دست و پنجه نرم می کند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مساله آب یک چالش در صنعت است، گفت: مدیریت ناترازی انرژی یکی از شروط اصلی افزایش بهره وری در سطح بخش صنعت است.

به گزارش بازار، رضا محتشمی‌پور امروز در دهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: ما مسأله‌ای به نام ناترازی انرژی داریم که خصوصاً در صنایع معدنی به شدت تأثیرگذار است و لذا مدیریت این ناترازی و مدیریت مصرف انرژی و برنامه‌هایی که صنعت بتواند در این وضعیت اجرایی کند یکی از شروط اصلی افزایش بهره وری در سطح بخش صنعت است.

معاون وزیر صمت افزود: لذا در سطح صنعت نمی‌توان بدون اینکه برنامه‌ای برای رفع ناترازی انرژی باشد سطح فعلی بهره وری در صنعت حفظ و یا آن را ارتقا داد. مساله آب یک چالش در صنعت است و رفع این قبیل چالش‌ها یا کاهش آنها نیازمند همکاری مشترک برای دستیابی به یک اقدام مشترک است.

محتشمی‌پور گفت: یکی از کارهای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایجاد بستر همکاری‌های مشترک است؛ بعضی از اقدامات در سال گذشته پیگیری شد البته از بعضی از پیگیری‌ها نتیجه مطلوب حاصل نشد مثل بحث لجستیک در بخش معدن که متولی آن وزارت راه و زیر مجموعه‌ها بود که استقبال لازم را برای این منظور نداشتند.

وی ادامه داد: از طرفی توسعه تأمین مواد اولیه این روزها اهمیت زیادی دارد زیرا در برخی از مواد معدنی مثل سرب، روی، آلومینیوم نیاز جدی به توسعه ظرفیت آن در داخل کشور و همچنین همکاری بین المللی داریم تا کمبود را جبران کنیم. ظرفیت‌های خوبی برای تأمین این مواد از آفریقا داشته‌ایم که تاکنون فعال نکرده‌ایم و سرعت کندی در حوزه بین الملل داشته‌ایم.

معاون وزیر صمت افزود: همچنین ظرفیت‌های خوبی در منطقه برای تأمین مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی وجود دارد و لذا از فعالین صنایع معدنی درخواست دارم تا راهکارهای مشترکی برای رفع این گلوگاه‌ها ایجاد کنیم لذا باید به کمک بخش خصوص این موضوعات در قالب انجمن‌ها پیگیری باشد.‌

وی گفت: موضوعاتی مانند تأمین گاز و برق فراتر از پیگیری توسط یک نهاد است و باید با همت جمیع ذی نفعان این مسائل حل شود.‌

کد خبر: ۲۹۴٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha