۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
ارزانی آهن در اولین روز کاری پزشکیان

ارزانی آهن در اولین روز کاری پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری و نوسانات شدید نرخ ارز در ابتدای روز بر بازار سایه انداخت، اما به نظر می‌رسد اثر روانی این رویدادها فروکش کرده و بازار به ثبات نسبی رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس؛ گزارش‌ها از نخستین شنبه پس از انتخابات حاکی از روند کاهشی بازار آهن و فولاد و غالب بازارهای مالی است به عنوان مثال قیمت دلار که در کانال ۶۱ هزار تومانی به دولت چهاردهم تحویل داده شد، روز گذشته کانال ۵۸ هزار تومان را نیز لمس کرد و به کانال ۵۹ هزار تومان بازگشت؛ قیمت آهن آلات نیز در بیشتر حوزه‌ها کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد اما عمدتا روند ثابتی در پیش گرفتند.

قیمت دلار در ادامه روند نزولی به کف روند حمایت دینامیک ۶ ماهه نزدیک شده که حدود ۵۹ تا ۵۹.۵ دیده می‌شود؛ به گفته کارشناسان در صورت شکست این حمایت؛ می‌توان کف‌های پایین‌تری را برای دلار متصور بود.

انتخابات ریاست جمهوری و نوسانات شدید نرخ ارز در ابتدای روز بر بازار سایه انداخت، اما به نظر می‌رسد اثر روانی این رویدادها کمی فروکش کرده و بازار آهن به ثبات نسبی رسیده است.

کاهش تقاضا در تمامی بخش‌ها، حکایت از احتیاط فعالان اقتصادی در قبال چشم‌انداز پیش رو دارد. گویی همه منتظرند تا ببینند چه سیاست‌ها و برنامه‌هایی در پیش خواهد بود.با این اوصاف محدودیت‌های برق در صنایع فولادی که موجب نگرانی در تولیدکنندگان شده، در حال حاضر در سایه ابهامات ناشی از انتخابات و نرخ ارز، رنگ باخته است.

اما به طور کلی فضای بازار در حال حاضر آرام است و گویی همه منتظرند تا ببینند در این برهه حساس، چه سرنوشتی در انتظار اقتصاد و به تبع آن، بازار آهن خواهد بود.

نوسانات جزئی قیمت آهن

به دنبال روند روند کاهشی قیمت دلار در نخستین روز هفته بازار آهن نیز به استقبال رئیس جمهور رفت و شاهد کاهش ۵۰ تا ۶۰۰ تومانی قیمت روز میلگرد در اکثر کارخانه‌ها بودیم، اما برخی کارخانه‌ها نیز قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند.

اکثر کارخانه‌ها نیز قیمت روز تیرآهن را ثابت نگه داشتند اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. قیمت نبشی و قیمت انواع ناودانی نیز در برخی مبادی فروش ثابت اعلام شد.

ثبات قیمت ورق سیاه و انواع مختلف ورق گرم در اکثر کارخانه‌ها مشاهده شد، به جز قیمت ورق سیاه اکسین که ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت؛ همچنین قیمت ورق‌ گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و رنگی نیز در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها در برخی کارخانه‌ها ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشتند، اما قیمت پروفیل اصفهان و نیکان قیمت‌ها در غالب ضخامت‌ها ثابت اعلام شدند.

ثبات قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی نیز در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده انواع لوله مشاهده شد.

همانطور که از گزارش‌ها برمی‌آید غالب بازارها به طور هیجانی روند کاهشی در پیش گرفتند اما پس از ساعتی شاهد ثبات در عمده مبادی فروش بودیم و نوسانات چشمگیری اتفاق نیفتاد بر همین اساس تغییری نیز در سمت تقاضا مشاهده نشد. همانطور که در گزارش روز گذشته نیز اشاره شد، نوسان کاهشی که در حال حاضر در بازار مشاهده می‌شود موقت و در کوتاه مدت است از همین رو می‌توانید برای خرید آهن به قیمت مناسب اقدام کنید.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha