۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
بزرگترین اقتصاد اروپا روی خط زلزله

بزرگترین اقتصاد اروپا روی خط زلزله

سفارشات صنعتی آلمان در ماه مه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و پنجمین افت متوالی است که به نشانه‌هایی می‌افزاید که تولید در بزرگترین اقتصاد اروپا در ماه‌های آینده بهبود نخواهد یافت.

به گزارش بازار، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که سفارشات نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند که رشد ۰.۵ درصدی داشته باشد. تولید نسبت به ماه قبل ۲.۵ درصد کاهش یافته است. خودروها، تولید ماشین‌آلات و تجهیزات الکتریکی همگی شاهد کاهش بیش از ۵ درصدی بودند.

بدون احتساب سفارشات در مقیاس بزرگ، سفارشات جدید در ماه مه ۲.۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. مقایسه سه ماهه نشان داد که سفارشات از مارس تا مه ۶.۲ درصد کمتر از سه ماه قبل بوده است که بخشی از آن به دلیل سفارش در مقیاس بزرگ است.

داده‌های شاخص مدیران خرید برای بخش تولید در ماه ژوئن، ادامه رکود در این بخش را نشان می‌دهد که حدود یک پنجم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهد، در حالی که آخرین شاخص فضای کسب‌وکار آلمان نشان داد که تولیدکنندگان نسبت به ماه‌های آینده بدبین هستند.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که کاهش مداوم سفارش‌ها، همراه با وخامت انتظارات تجاری، نشان‌دهنده کاهش اقتصاد صنعتی در ماه‌های آینده است.

این وزارتخانه درباره این داده‌ها گفت سفارش‌های دریافتی تنها احتمالاً با تثبیت شدن تجارت جهانی ادامه می‌یابد و تقاضا برای محصولات صنعتی به تدریج افزایش می‌یابد. صنعت نقطه ضعف در بهبود اقتصادی آلمان بوده است.

توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد بانک وی پی گفت که وضعیت صنعت جهانی، به عنوان مثال در ایالات‌متحده و چین، نیز مناسب نبود و هیچ نشانه‌ای از بهبود چشمگیر در کوتاه مدت وجود ندارد و در نتیجه رشد آلمان سرعت نخواهد گرفت.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha