۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
نقش تعاونی ها در تقویت تاب آوری اقتصادی

نقش تعاونی ها در تقویت تاب آوری اقتصادی

دبیرکل خانه تعاونگران ایران گفت: با تعاونی ها مردم میتوانند همکاری به شیوه مشارکتی داشته باشند و منابع خود را با هم ترکیب کنند، خطرات را به اشتراک بگذارند و فرصت هایی را برای منافع متقابل ایجاد کنند.

علی حسین شهریور، دبیرکل خانه تعاونگران ایران به مناسبت روز جهانی تعاونی ها گفت: تعاونی ها نقش حیاتی در ارتقای توسعه پایدار، توانمندسازی جوامع و تقویت تاب آوری اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: تعاونی ها مظهر ارزش های خودیاری، دموکراسی، برابری و همبستگی هستند و بستری را برای افراد فراهم می کنند تا برای مقابله با چالش های مشترک و پیگیری اهداف مشترک گرد هم آیند. با همکاری یکدیگر به شیوه ای مشارکتی، مردم می توانند منابع خود را با هم ترکیب کنند، خطرات را به اشتراک بگذارند و فرصت هایی را برای منافع متقابل ایجاد کنند.

شهریور از مسئولان خواست تا برای رشد تعاونی کمک کنند و افزود: در حالی که این روز را گرامی می داریم، بیایید کمک های مهمی را که تعاونی ها به جوامع و اقتصاد ما می کنند، بشناسیم. اجازه دهید همچنین تعهد خود را به حمایت و ارتقای شرکت‌های تعاونی به عنوان ابزاری قدرتمند برای ساختن آینده‌ای فراگیرتر و پایدار برای همه، تأیید کنیم.با هم، از طریق همکاری و همبستگی، می توانیم دنیای بهتری را برای همه ایجاد کنیم.

دبیرکل خانه تعاونگران ایران افزود: تعاونی های جوانان در کشورهای مختلف جهان از جمله هند، آلمان، آمریکا، فرانسه و ژاپن نقش بسزایی دارند.در هند، تعاونی های جوانان در بخش هایی مانند کشاورزی، صنایع دستی و خدمات رواج دارند. سازمان هایی مانند فدراسیون ملی تعاون جوانان (NYCF) تشکیل و رشد تعاونی های جوانان را در سراسر کشور ترویج می کنند. این تعاونی ها فرصت های کارآفرینی، توسعه مهارت و توانمندسازی اجتماعی را برای جوانان فراهم می کند.آلمان دارای سنت قوی شرکت های تعاونی از جمله تعاونی های جوانان است. جوانان در آلمان به طور فعال در طرح های تعاونی در زمینه هایی مانند انرژی های تجدیدپذیر، مسکن و کالاهای مصرفی مشارکت دارند. انجمن جوانان تعاونی آلمان (BDJ) از توسعه تعاونی های جوانان حمایت می کند و فرصت های آموزشی و شبکه سازی را برای اعضای جوان فراهم می کند.

شهریور افزود: به طور کلی، تعاونی های جوانان در هند، آلمان، آمریکا، فرانسه و ژاپن نقش مهمی در توانمندسازی جوانان، ارتقای توسعه اقتصادی و تقویت انسجام اجتماعی در جوامع مربوطه ایفا می کنند. تعاونی ها بستری را برای اعضای جوان فراهم می‌کنند تا مهارت‌های ارزشمندی را بیاموزند، کسب‌وکارهای پایدار ایجاد کنند و به رفاه کلی جامعه کمک کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha