۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
بانک مسکن خوزستان ۲۷ همت تسهیلات در دولت سیزدهم پرداخت کرد
مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان:

بانک مسکن خوزستان ۲۷ همت تسهیلات در دولت سیزدهم پرداخت کرد

اهواز- عسکری، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: این بانک در استان خوزستان در طول عمر دولت سیزدهم اقدام به پرداخت ۲۷ همت تسهیلات پرداخت کرده است.

یاور عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بانک مسکن، بانک عامل وزارت راه و شهرسازی است که وظیفه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های ساخت و ساز مسکن را در سراسر کشور بر عهده دارد و در کنار پروژه های ساخت و ساز، پروژه های زیر ساختی و عمرانی از جمله مشارکت در ساخت بزرگراه دارخوین-شادگان در استان را نیز تامین مالی کرده است.

وی افزود: بانک مسکن در ساخت شهرک های مسکونی در سواحل خلیج فارس برنامه ریزی های خوبی انجام داده و در استان هرمزگان اولین پروژه در این زمینه در حال ساخت است که می توان از این ظرفیت در استان خوزستان نیز با وجود خط ساحلی قابل توجه، استفاده مطلوب کرد.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان عنوان کرد: در مساله ساخت در قالب مشارکت مدنی ۵ هزار و ۷۱۸ فقره با اعتباری بالغ بر ۷۱ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده است و در خصوص تسهیلات قرض الحسنه نیز ۱۳ هزار و ۹۵۲ فقره با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.

عسکری ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده شهری نیز ۵۹۳ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده و در بخش مسکن روستایی نیز ۲ هزار و ۳۸۳ فقره با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن که مهم ترین طرح دولت سیزدهم بوده و در بانک مسکن در حال تامین مالی است بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۳ فقره قرارداد با اعتباری بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات ازدواج و ۳ هزار و ۳۱۱ فقره وام فرزندآوری در قالب تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

به گفته وی، در مجموع ۱۲۶ هزار و ۳۳۷ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۲۷.۵ همت توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

عسکری با اعلام اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن، بانک مسکن خوزستان بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: به منظور افزایش توان پرداخت تسهیلات بانک مسکن نیاز به همکاری همه دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است و از مدیران این دستگاه های انتظار داریم تمامی منابع مالی خود را نزد بانک مسکن متمرکز کنند.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: ضرورت دارد دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران وابسته را برای انجام مراودات مالی به این بانک معرفی کنند چرا که افزایش توان مالی بانک مسکن منجر به افزایش خدمات و پرداخت تسهیلات در سطح استان خوزستان خواهد شد و از همه مهم تر می توان طرح مهم و بزرگ نهضت ملی مسکن را با شتاب بیشتری در استان به پیش برد.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha