۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
۹۵ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها واگذار شد| تشریح اقدامات در زمینه پولشویی
خاندوزی خبر داد:

۹۵ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها واگذار شد| تشریح اقدامات در زمینه پولشویی

خاندوزی گفت: حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان تاکنون از اموال بانک‌ها واگذار شده است و ۵۷ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال بانک‌ها در دولت سیزدهم انجام شد.

بازار؛ گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه فهرست وضعیت اقتصادی در بخش خزانه‌داری، مالیاتی، گمرک، خصوصی سازی و سرمایه گذاری تحویل دولت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مولدسازی از سال ۹۲ اجرایی شد. اما از آنجایی که قانون فروش اموال مازاد بانک ها از سال ۹۴ مصوب شده است. حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان تاکنون از اموال بانک‌ها واگذار شده است. ۵۷ هزار میلیارد تومان واگذاری اموال بانک‌ها در دولت سیزدهم انجام شد. ۳۸ هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم و دوازدهم واگذار شده است.

احسان خاندوزی با بیان اینکه در بحث مبارزه با پولشویی در دولت سیزدهم اقدام کرده ایم، تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم چهل مرکزی پولشویی در بانک‌ها، بیمه‌ها و بورس مستقر بود و حالا به بیش از ۵۰۰ مرکز افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات زیادی به مرکز پولشویی بین المللی ارسال شد، تصریح کرد: بر مبنای اقداماتی که در زمینه پولشویی انجام شد ایران از ریل توصیه‌ها برای پولشویی خارج شد. در حالی که قبل از آن در نظام بین‌الملل گفته می‌شد چرا ایران در قبال پولشویی اقدامی نمی کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha