۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
توسعه موتورسیکلت برقی مشروط بر حمایت دولت|موتورسیکلت های برقی داخلی ۳ ماه دیگر عرضه می شود
یک تولید موتورسیکلت در گفتگو با بازار؛

توسعه موتورسیکلت برقی مشروط بر حمایت دولت|موتورسیکلت های برقی داخلی ۳ ماه دیگر عرضه می شود

خداپسند تولید کننده موتورسیکلت به بازار گفت: توسعه موتور سیکلت های برقی مشروط بر تدوین استراتژی و سیاست های تشویقی توسط دولت برای مشتریان است.

امید محمدی؛ بازار: تب و تاب برقی سازی و توسعه حمل و نقل با این محصولات، شوک جدیدی به بازار وسایل نقلیه وارد می کند. در این میان موتور سیکلت های برقی سابقه بیشتر حضور در چرخه حمل و نقل را دارند. اما به دلیل عدم حمایت های لازم از توسعه این ناوگان، برقی سازی موتورسیکلت ها همچنان به کندی پیش می رود. در بازارهای جهانی دولت ها تلاش می کنند با اجرای قوانین حمایتی توسعه ناوگان حمل و نقل برقی را با سرعت بیشتر نسبت به گذشته دنبال کنند. برای بررسی این مسائل با رحیم خداپسند تولید کننده موتورسیکلت به گفت و گو پرداختیم؛

تا سه ماه آینده موتورسیکلت های برقی را عرضه خواهیم کرد

* وضعیت تولید موتورسیکلت برقی مجموعه شما چگونه‌ است و چه زمانی راهی بازار می شود؟

موتورسیکلت برقی مجموعه ما در حال دریافت مجوزهای لازم برای تولید است. رایزنی های نیز با شهرداری تهران جهت توسعه داشتیم، اما امیدی به سیاست های شهرداری نداریم. باتوجه به روی کار آمدن دولت چهاردهم، امیدواریم سیاست های جدید تدوین و تولید کنندگان به ساخت موتور برقی دلگرم تر شوند، تا سه ماه آینده موتورسیکلت های برقی را عرضه خواهیم کرد.

* قیمت موتورسیکلت های برقی تولید داخل در قیاس با رقبا خارجی چگونه است؟

بومی سازی منجربه کاهش وابستگی و توسعه خدمات پس از فروش جهت دسترسی بهتر مشتریان می شود. اینکه تصور شود بومی سازی سبب کاهش قیمت خواهد شد، کاملا اشتباه است. زیرا تیراژ تولید قطعات عامل اصلی کاهش قیمت است، بنابراین قیاس قیمتی موتورسیکلت های برقی داخلی و خارجی معقول نیست.

تولیدکننده باید موتور سیکلت را اقساطی عرضه و دولت باتری های آن را تامین کند

* چند درصد بازار موتورسیکلت داخل جذب محصولات برقی خواهد شد؟

توسعه موتور سیکلت های برقی مشروط بر تدوین استراتژی و سیاست های تشویقی توسط دولت برای مشتریان است. مشتریان موتور سیکلت های برقی اقشاری با توان مالی کم هستند و اکثریت جهت امرار معاش اقدام به تهیه می کنند، بنابراین باید حمایت شوند. تولیدکننده باید موتور سیکلت را اقساطی عرضه و دولت باتری های آن را تامین کند.

* باتوجه به اینکه شهر تهران دارای شیب است، موتورسیکلت برقی شما مناسب استفاده در این شهر است؟

موتورسیکلت برقی داخلی ما با یکبار شارژ می تواند ۱۲۰ کیلومتر پیمایش می کند. اگر روی این موتورسیکلت دو باتری نصب شود می تواند ۱۷۰ کیلومتر پیمایش کند. از نظر قدرت و سرعت این وسیله مناسب راکبان در شهر تهران است.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha