۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸
ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟

قیمت بیت کوین طی شبانه روز منتهی به روز جمعه، با ریزش شدید ۷.۵ درصدی قیمت مواجه شده و فشار فروش را در بازار افزایش داد.

بازار؛ گروه بین الملل: همانطور که پیشتر نیز برخی از فعالان بازار رمزارزها پیش بینی کرده بودند، قیمت بیت کوین طی شبانه روز منتهی به روز جمعه، با ریزش شدید ۷.۵ درصدی قیمت مواجه شده و فشار فروش را در بازار افزایش داد.

به عنوان مثال، «اندرو کانگ» در پیش بینی چند روز پیش خود، قرار گرفتن بیت کوین در بازاه زمعاملاتی محدود و کم نوسان و همچنین، سطوح بالای اهرم بازار ارزهای دیجیتال را عاملی برای ریزش سنگین قیمت این رمزارز دانسته بود. وی همچنین پیش بینی کرده که در صورت ریزش قیمت به زیر کف چهار ماهه، بازار رمزارزها می تواند با افول شدید مواجه شده که این امر، قیمت بیت کوین را به زیر ۴۰ هزار دلار خواهد کشید.

پیش بینی هایی از این دست که تعداد آنها نیز در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر طی روزهای گذشته کم نبوده، بر این حقیقت دلالت دارند که بازار می تواند شرایط ریزش سنگین مجدد ماه می ۲۰۲۱ را بار دیگر تجربه نماید. چنین تحلیل هایی نشانگر احتمال ریزش قیمت بیت کوین به سطوح وحشتناک سال ۲۰۲۱ است که پس از یک دوره رشد و سوددهی مطلوب بازار، شاهد یک ریزش منتهی به ضررهای سنگین در بازار بودیم. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در صورت تصدیق این سناریو، باز هم درست مانند شرایط همان سال، باید منتظر ورشکستگی آلتکوین های بسیاری در بازار بود.

افزایش سنگین عرضه بیت کوین به بازار، عامل مهم ریزش قیمت

یکی از عوامل اصلی ریزش اخیر قیمت بیت کوین در بازار، مساله آغاز توزیع بیت کوین های به سرقت رفته در صرافی منحل شده Mt Gox بوده که قرار است طی روزهای آتی (ماه جولای) انجام شود. این بیت کوین ها در سال ۲۰۱۴ در جریان یک همله هکری از صرافی مذکور به سرقت رفته بودند. اکنون قرار است بخشی از ۹۵۰ هزار بیت کوین به سرقت رفته از بیش از ۲۰ هزار مشتری سرافی Mt Gox به آنها بازگردد که نشانگر عرضه سنگین بیت کوین در بازار است. بر اساس آخرین آمارهای موجود، تاکنون بیش از ۲.۷ میلیارد دلار بیت کوین به آدرس کیف پ. ل های ارائه شده از سوی مالباختگان بازگشته و این در حالیست که ارزش کل بیت کوین هایی که به پرونده Mt Gox مربوط می شود، حدود ۹ میلیارد دلار خواهد بود.

لذا، به نظر نمیرسد سرمایه گذاران تا زمان تعیین تکلیف توزیع این حجم از بیت کوین، اقدام به ورود سنگین به بازار نمایند؛ چراکه این احتمال وجود دارد که با توجه به ارزشمند شدن بسیار چشمگیر بیت کوین طی ده سال گذشته، اکنون بسیاری از مالباختگانی که بیت کوین های خود دست یافته اند، اقدام به عرضه و فروش سنگین توکن ها در بازار نمایند. در حقیقت، یکی از دلایل اصلی ریزش سنگین قیمت بیت کوین طی دوهفته گذشته، ناشی از تاثیرات منفی انتشار همین خبر است. چنین وضعیتی نهایتا به ضرر بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال تمام خواهد شد.

سیگنال های متناقض بانک مرکزی آمریکا به بازار ارزهای دیجیتال

نکته دیگری که در گزارش های پیششین نیز دائما به آن اشاره کرده ایم، وضعیت نرخ بهره سپرده های بانکی در آمریکا است که به یکی از مهمترین موانع اصلی عدم رشد قیمت در بازار ارزهای دیجیتال و طلا تبدیل شده است. هماطور که در گزارش پیشین مربوط به تحلیل قیمت بیت کوین نیز اشاره کردیم، انتشار آمار مربوط به داده های شغلی آمریکا در روز جمعه، می تواند تا حدی مسیر پیش روی قیمت را مشخص نماید. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در این خصوص، دولت آمریکا در ماه می حدود ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد نموده و این در حالیست که این آمار برای ماه پیشین آن یعنی می، ۲۷۲ هزار شغل بوده که نشانگر ضغف دولت در این بخش است. این موضوع می تواند نوید بخش افزایش فشار روز فدرال رزور برای کاهش نرخ بهره بانکی به منظور بازگشت سرمایه های سپرده شده در بانک به سمت بازار بورس و واحدهای تولیدی در آمریکا به منظور جلوگیری از رکود بیشتر اقتصادی در آمریکا شود.

ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟

همچنین، شاخص دلار نیز طی یک هفته گذشته، همچنان سیری نزولی (هرچند آهسته) را تجربه کرده که هر دو عامل یاد شده می تواند به سود بازار ارزهای دیجیتال تمام شود. اما این همه ماجرا نیست. چراکه بر اساس آخرین داده های تورمی آمریکا، دولت همچنان اندکی از نرخ هدفگذاری شده خود برای تورم دچار مشکل بوده و ترس فدرال رزور از آن است که با آغاز کاهش نرخ بهره و بازگشت نقدینگی بانک ها به بازار، موج جدید از تورم در آمریکا به راه بیفتند. لذا، در خصوص مساله فدرال رزور باید تنها منتظر ماند و دید که آیا کمیته بازار آزاد فدرال رکود را به تورم ترجیح خواهد داد یا بالعکس؟

تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت بیت کوین

ریزش ۷.۵ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت/آیا بازار وارد فاز خرسی شده است؟

بیت کوین در ساعات اولیه روز جمعه به قیمت ۵۳۹۸۰۲ رسید و پس از آن، اندکی با بازگشت قیمت مواجه شد. در بازاه زمانی چهار ساعته، محور قیمت روی ۵۵۱۸۰ دلار و مقاومت فوری آن نیز روی ۵۷۰۹۰ دلار قرار دارد. مقاومت های بعدی قیمت نیز به ترتیب روی ارقام ۵۸۵۱۰ دلار و ۶۰۲۲۰ دلار قرار دارند که در حال حاضر، فاصله زیادی با این اهداف داریم.

همچنین، حمایت فوری بیت کوین روی ۵۳۱۴۰ دلار قرار دارد که در صورت از دست رفتن این حمایت، باید منتظر ریزش تا سطوح حمایت بعدی یعنی ۵۱۷۲۰ دلار و ۴۹۹۱۰ دلار باشیم. شاخص RSI نیز روی ۱۷ قرار دارد که نشان دهنده ایجاد ترس بسیار شدید در بازار و قرار گیری بیت کوین در محدوده فشار فروش است.

در حال حاضر، EMA۵۰ روزه بیت کوین روی ۶۰۵۱۰ دلار قرار داشته که تا زمان قرار گیری قیمت در زیر این محدوده، شاهد شکل گیری بازار خرسی برای بیت کوین هستیم. همچنین، هرگونه شکست قیمت به بالای محدوده ۵۵۱۸۰ دلار، می تواند نشانگر ورود بازار به فاز گاوی جدید باشد. اما تا آن زمان، همچنان بازار در فاز خرسی قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha