۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
روند تشدید نظارت‌ها بر قیمت‌های بلیت هواپیما ادامه دارد

روند تشدید نظارت‌ها بر قیمت‌های بلیت هواپیما ادامه دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روند نظارت بر سقف قیمت گذاری بلیت هواپیما در تمامی شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد.

به گزارش بازار، سید کمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت چه در قالب شورای‌عالی هواپیمایی کشوری یا ستاد تنظیم بازار یا شورای‌عالی هماهنگی ترابری هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشته است، گفت: با این حال برخی شرکت‌های هواپیمایی به واسطه رأی صادره آذرماه ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری که کلیه اختیارات دولت را از نرخ گذاری و کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب می‌کند، اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش از صدور رأی مذکور در آذرماه ۱۴۰۲، تلاش شد که بر اساس سازوکاری، سود معقول شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی عموم مردم، که دسترسی عادلانه به شیوه حمل‌ونقل هوایی از حقوق مسلم آنها است، محقق شود.

هادیانفر اضافه کرد: در این راستا پس از طرح شکایت شرکت‌های هواپیمایی به دیوان و صدور حکم مذکور، وزارت راه و شهرسازی بلافاصله طی نامه‌ای به دیوان عدالت اداری، خواستار اعمال ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری شد، تا از این روزنه قانونی، بر اساس تفسیر حقوقی و ادله این وزارتخانه، رأی مذکور مغایر با قانون شناخته و ملغی شود. بر این اساس، رئیس دیوان، رأی مذکور را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ۲۶ خردادماه امسال دیوان عدالت در رد درخواست این وزارتخانه، رأی مذکور را لازم‌الاجرا اعلام کرد و همین مسئله موجب افزایش نرخ برخی پروازهای داخلی شد.

وی توضیح داد: چرا که طی روزهای گذشته و پس از لازم‌الاجرا شدن رأی مذکور، شاهد افزایش شدید قیمت‌ها در برخی مسیرها بوده‌ایم و نمی‌توان سقفی هم برای این افزایش قیمت‌ها متصور شد.

او گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در تلاش است تا بر سقف قیمتی که بر روی سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار داده شده، نظارت کند و امیدواریم با این نظارت‌ها شاهد روند افزایش قیمت بلیت‌ها بیش از این نباشیم و این روند نظارت‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha