۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
۵۰ درصد جو مورد نیاز در داخل تامین می‌شود

۵۰ درصد جو مورد نیاز در داخل تامین می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار سالانه بیش از ۷ میلیون تن جو در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۵۰ درصد آن از تولید داخل تامین می‌شود.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران، گفت: در ابتدای فصل برداشت متولی خرید تعیین نشده بود که در نهایت به سبب قیمت پایین جو وارداتی در بنادر، هرکیلو جو داخل توسط دلالان با نرخ ۷ تا ۸ هزارتومان خریداری می‌شد.

به گفته او، سازمان تعاون روستایی هرکیلو جو وارداتی را با قیمت خرید حمایتی ۱۰ هزارتومان از کشاورزان خریداری کرد، اما به دلیل افزایش هزینه‌های تولید جوابگو نیست.

ایمانی ادامه داد: علی‌رغم آنکه جو مشمول قیمت گذاری تضمینی است، اما نرخ خرید تضمینی برای آن اعلام نشد که در نهایت کشاورزان برای آنکه با نرخ ۶ تا ۷ هزارتومان در بازار عرضه نکنند، با قیمت خرید حمایتی ۱۰ هزارتومان به تعاون روستایی تحویل دادند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با انتقاد از تاخیر در پرداخت بهای جو تحویلی به کشاورزان افزود: در برخی استان‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد بهای جو تحویلی پرداخت شد و برخی دیگر پرداخت نشد که همین امر منجر به ناامیدی کشاورزان در کشت شده است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد جو تولیدی از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: بنابر آمار سالانه بیش از ۷ میلیون تن جو مورد نیاز کشور است که ۳.۵ میلیون تن آن از تولید داخل و مابقی از واردات تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha