۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
تشدید طرح نظارت بر مشاوران املاک تهران

تشدید طرح نظارت بر مشاوران املاک تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همزمان با ابلاغ تعیین سقف اجاره بهای مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک تهران تشدید شده است.

به گزارش بازار، حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از روز گذشته سقف اجاره بهای مسکن در استان تهران با نرخ ۲۵ درصد ابلاغ شده است، گفت: با ابلاغ این سقف اجاره بهای مسکن به هیچ عنوان مالکان و مشاوران املاک تهران حق انعقاد قرارداد بیش از این نرخ را ندارند و در صورتی که شکایتی از این طریق انجام شود با مشاوران املاک متخلف برخورد قانونی می شود.

وی افزود: در حال حاضر اجرای این اقدام در راستای کنترل اجاره بازار مسکن بوده و با توجه به آنکه بازرسی از مشاوران املاک تهران از سال گذشته در دستور کار بوده است با ابلاغ این قانون میزان بازرسی ها از مشاوران املاک به چندین برابر رسیده است.

جنتی با بیان اینکه طرح خوبی که در سال گذشته به صورت گسترده در شهر و استان تهران اجرا شد طرح مقابله با املاک غیرقانونی فاقد مجوز و متخلف بود که خوشبختانه باعث شد تا بسیاری از تخلفات مرسوم در بنگاه‌های املاک از بین رود و همچنین تا حدودی توانست قیمت افسارگسیخته مسکن را کنترل کند، گفت: البته این طرح امسال نیز با قدرت از سوی وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در حال اجراست.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha