۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
جابه جایی بار از ناوگان ریلی شمالغرب کشور ۱۹ درصد رشد دارد
مدیرکل راه آهن شمال‌غرب:

جابه جایی بار از ناوگان ریلی شمالغرب کشور ۱۹ درصد رشد دارد

زنجان- مدیرکل راه آهن شمال‌غرب گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق این ناوگان جا به جا شده و در سال گذشته به یک میلیون و ۴۶۸ هزار نفر رسیده که بیش از ۱۹درصد رشد دارد. 

به گزارش خبرنگار بازار، منوچهر صفری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل راه و شهرسازی زنجان، گفت: وظیفه اصلی راه آهن، حمل بار و جابه‌جایی مسافر است و ۲۲ رام قطار مسافری و ۱۸ رام قطار باری روزانه در ناوگان ریلی شمال‌غرب کشور فعالیت می کنند.

وی به پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین اشاره کرد و بیان داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به این پروژه داشت و دو هزار میلیارد تومان از طرف دولت سیزدهم پیش بینی شد که تاکنون ۵۴ درصد تخصیص یافته و در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه آهن شمال‌غرب گفت: یکی از مشکلات اتمام پروژه ۲ خط کردن راه آهن زنجان به قزوین به محدوده شهر تاکستان مربوط می شد و این مشکل با پیگیری های ملی و استانی، حل شده و زیرسازی طرح در محدوده ۱۱ کیلومتری در حال انجام است.

صفری تاکید کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم راه‌آهن است و بهره‌برداری از خط دوم مسیر زنجان – قزوین مزایای بسیاری دارد و با این کار حجم جابه‌جایی بار و مسافر افزایش می‌یابد و زمان سیر قطار به تهران کوتاه‌تر می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸ میلیون تن کیلومتر بار از طریق ناوگان ریلی شمالغرب کشور جابه جا شده است و این میزان در سال ۱۴۰۲ نیز به حدود ۸۴ میلیون تن کیلومتر بار رسیده که رشد ۲۵ درصدی دارد.

مدیرکل راه اهن شمال‌غرب کشور، به جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی شمال‌غرب کشور کشور کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق این ناوگان جا به جا شده و در سال گذشته به یک میلیون و ۴۶۸ هزار نفر رسیده که بیش از ۱۹درصد رشد دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha