۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
مبارزه با آفت «سن گندم» پایان یافت

مبارزه با آفت «سن گندم» پایان یافت

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور از پایان مبارزه با آفت سن گندم و مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح ۹۴ هزار هکتار در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم به پایان رسیده است، اظهار کرد: بنا بر آمار عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۳ میلیون و ۱۲۶ هزار هکتار در ۲۸ استان کشور صورت گرفته است.

به گفته وی، امسال در سطح ۲ میلیون هکتار علیه سن مادر و باقی پوره مبارزه شده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات یادآور شد: بنا بر آمار، سال گذشته در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه سن مادر و پوره صورت گرفت که بیانگر رشد ۵۲۶ هزار هکتاری مبارزه نسبت به سال ماقبل است.

به گفته وی، سال گذشته سن‌زدگی گندم ۰.۸ درصد بود که امسال برآورد می‌شود با اتخاذ تمهیدات صورت گرفته کمتر از این رقم باشد.

سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۹۴ هزار هکتار رسید

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور همچنین گفت: بنا بر آمار تاکنون در سطح ۹۴ هزار هکتار مبارزه علیه انواع ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مبارزه با ملخ‌های بومی علیه ملخ‌های مراکشی است، افزود: مبارزه با ملخ‌های بومی تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

معین ادامه داد: سال گذشته در سطح ۱۵۳ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی صورت گرفت و امسال پیش‌بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار هکتار برسد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی، افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش‌بینی بارش‌های نرمال در تابستان و پاییز در شبه جزیره عربستان، شرق آفریقا و جنوب ایران احتمال حمله ملخ افزایش می‌یابد.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به استانداران جنوبی آماده‌باش مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی را داد، بر این اساس ستاد بحران هر ماه جلسه‌ای به ریاست استانداران و اعضای ستاد بحران در خصوص ملخ‌های صحرایی تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۹۳٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha