۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
شهریه مدارس سمنان زیر ذره بین نظارت | مردم تخلفات را گزارش کنند
بازار بررسی کرد؛

شهریه مدارس سمنان زیر ذره بین نظارت | مردم تخلفات را گزارش کنند

سمنان- طرح ویژه بازرسی و نظارت در استان سمنان این بار ذره بین خود را روی موضوع شهریه‌های مدارس استان قرار داده است.

بازار، گروه استان‌ها: اعضای ستاد نظارت بر بازار و تنظیم بازار استان سمنان در ادامه طرح های تشدید نظارت بر عرضه کالا و خدمات این بار ذره بین نظارتی خود را روی مدارس استان سمنان قرار داده تا بر روند دریافت شهریه از والدین دانش آموزان نظارت داشته باشد.

طرح تشدید بر نظارت ثبت نام دانش آموزان و دریافت شهریه از آنها این هفته در استان سمنان آغاز و بازرسان و هیات نظارت، به مدارس دولتی و غیردولتی و امنایی استان سرکشی کردند تا از نزدیک تخلفات احتمالی را مورد رسیدگی قرار دهند.

نظارت ها تشدید شد

معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به طرح تشدید نظارت بر مدارس استان بیان کرد: سامانه ای برای اطلاع رسانی به والدین در مقوله شهریه مدارس طراحی شده که موسوم به «مشارکت ها» است و مردم می توانند در این سامانه، شهریه را استعلام کنند.

واحدهای آموزشی حق ندارند بابت خرید لوازم التحریر واحد صنفی خاصی را معرفی کنند و لذا والدین مختار هستند که به هر مغازه ای مراجعه نمایند

حمید رضا طحان در ادامه بیان کرد: در این سامانه افراد می توانند مشخصات یک مدرسه را در سامانه وارد و بعد شهریه مصوب مدرسه را مورد رصد قرار دهند و متوجه شوند که چه میزان از دریافتی ها شهریه مصوب و چه میزان فوق برنامه است.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند مسائل و مشکلات در این زمینه و تخلفات احتمالی را با شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند، افزود: بازرسان مربوطه به تمام گزارش های واصله از سوی مردم رسیدگی خواهد کرد همچنین باید در نظر داشت که محیط های آموزشی مکلف به اعطای رسید یا فاکتور در قبال دریافت وجوه از والدین هستند همچنین در این رسید باید نوع خدماتی که بابت آن پول پرداخت شده، درج شود.

شهریه مدارس سمنان زیر ذره بین نظارت | مردم تخلفات را گزارش کنند

نحوه ثبت نام هم رصد می شود

در کنار پرداخت شهریه مدارس، نحوه ثبت نام و رعایت عدالت و ... از جمله مسائلی است که در این بازرسی ها مورد نظارت بازرسان قرار می گیرد. برای مثال اگر مدارس قرار است مبالغی را برای کارهای فرای درسی مانند ورزشی، کلاس آموزشی و ... دریافت کنند باید مشخص باشد که در قبال آن چه خدماتی خواهند داد.

مدارس هیات امنایی نیز می بایست مبلغی که هیات امنای همان مدرسه مشخص کرده را در طول سال به صورت نقد یا اقساط از والدین دریافت کند همچنین باید همه چیز در رسید هایی به صورت شفاف در اختیار والدین قرار بگیرد.

نکته مهم در زمینه لوازم تحریر

یکی از مهمترین مسائلی که والدین دانش آموزان درباره آن شکایت دارند دریافت هزینه های نامشخص مثلا کمک به زیرساخت های مدرسه، لوازم ورزشی، خدمات ویژه آموزشی و ... است که طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مدارس مجاز به دریافت این مبالغ نیستند.

۳۳۳۲۷۲۶۷ شماره تماس واحد بازرسی و نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز آماده دریافت شکایت های مردمی است

نکنه مهم این است که واحد های آموزشی حق ندارند بابت خرید لوازم التحریر واحد صنفی خاصی را معرفی کنند و لذا والدین مختار هستند که به هر مغازه ای مراجعه و هر نوع لوازم التحریری که دوست دارند را برای فرزندان شان تهیه کنند.

۳۳۳۲۷۲۶۷ شماره تماس واحد بازرسی و نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز آماده دریافت شکایت های مردمی از مدارس در هنگام ثبت نام فرزندان است. این شماره تلفن ثابت استان سمنان بوده و نیاز به کد (برای تماس های درون استانی) ندارد.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha