۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
تورم کره‌جنوبی به پایین‌ترین رکورد ۱۱ ماهه رسید

تورم کره‌جنوبی به پایین‌ترین رکورد ۱۱ ماهه رسید

داده‌های رسمی روز سه‌شنبه نشان داد که تورم مصرف‌کننده کره جنوبی در ژوئن به پایین‌ترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته و به پایین‌تر از حد انتظارات بازار رسیده است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش مرکز آمار کره جنوبی، شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور در ماه ژوئن ۲٫۴ درصد بیشتر از سال گذشته افزایش یافت که کندتر از رشد ۲٫۷ درصدی در ماه می و ضعیف‌ترین رشد از ماه جولای ۲۰۲۳ بوده است. این رقم همچنین بسیار پایین‌تر از میانگین رشد ۲٫۷ درصدی در نظرسنجی رویترز بوده است.

معاون وزیر دارایی این کشور گفت که انتظار می‌رود تورم مصرف‌کننده در نیمه دوم سال جاری روی سطح پایین تا متوسط ۲ درصد تثبیت شود و متعهد شد تداوم اقدامات سیاستی برای کنترل قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

بانک مرکزی کره جنوبی هم در ارزیابی خود اعلام کرد که این واقعیت که تورم به سطح متوسط ۲ درصد رسیده است را مثبت می‌بیند و مراقب خواهد بود که تورم باهدف ۲ درصدی خود همگرا باقی بماند.

این شاخص پس از رشد ۰٫۱ درصدی در ماه قبل، ۰٫۲ درصد به‌صورت ماهانه افت کرد و اولین کاهش در هفت ماه گذشته را رقم زد. بر اساس محصول، قیمت کالاهای کشاورزی ۵٫۳ درصد در طول ماه کاهش یافت درحالی‌که کالاهای نفتی ۲٫۹ درصد کاهش قیمت یافتند که باعث کاهش شاخص شد.

ری چانگ یونگ، رئیس بانک مرکزی، ماه گذشته گفت که روند کاهش سرعت تورم مصرف‌کننده احتمالاً ادامه خواهد یافت و انتظارات بانک مرکزی برای کاهش نرخ‌های بهره را در پایان سال جاری تأمین خواهد کرد. بانک مرکزی کره جنوبی توقف افزایش نرخ بهره خود را برای یازدهمین جلسه متوالی در ماه می تمدید کرد. جلسه بعدی بانک در ۱۱ جولای برگزار خواهد شد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی، بدون احتساب اقلام غذایی و انرژی فرار، در ماه ژوئن ۲٫۲ درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته و مطابق با ماه می بوده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha