۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
تولید برق ۹۰ میلیون مگاوات ساعت افزایش یافت

تولید برق ۹۰ میلیون مگاوات ساعت افزایش یافت

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی اعلام کرد: تولید برق حرارتی در کشور درطی سه ماه ابتدایی سال فقط با ۱.۵ درصد افزایش مصرف سوخت، سه درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، ساناز جعفرزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی در ارتباط باشبکه خبر از رسیدن ظرفیت تولید برق حرارتی به یک میلیون کیلووات ساعت در کشور خبر داد و گفت: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ۵۰ درصد از این مقدار انرژی را تولید می‌کنند.

وی تشریح کر: راندمان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی که بین ۴۲ تا ۵۰ درصد است، باعث شده تا راندمان تجمعی نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تا کنون با ۰.۳ افزایش در مقایسه با پارسال به ۳۹.۷ درصد برسد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی همچنین گفت: در بهار امسال با افزایش سه درصدی بالغ بر ۹۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی بیشتری در مقایسه با سال گذشته تولید شده که این سه درصد فقط افزایش ۱.۵ درصدی مصرف سوخت به دست آمده است.

در ادامه ارتباط با شبکه خبر حامد احمدی، مدیر هوشمندسازی شرکت توانیر، به پایش برق مصرفی چاه‌های کشاورزی به منظور مدیریت برداشت آب از این چاه‌ها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۹۲ درصد چاه‌های کشاورزی کمتر از ۱۹ ساعت در روز مجوز بهره‌برداری دارند که برای حفظ منابع آب باید حداقل روزانه پنج ساعت کمتر آب برداشت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو این پنج ساعت را با ساعات اوج مصرف منطبق کرده است، گفت: اینگونه کل هزینه انرژی کشاورزان در فصل تابستان رایگان خواهد شد.
احمدی افزود: کشاورزانی هم که از خرداد تا شهریورماه، در ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب مصرف برقشان را در مقایسه با سال گذشته کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند و می‌توانند در یک ماه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون پاداش بگیرد.

مدیر هوشمندسازی شرکت توانیر در ادامه گفت: کشاورزانی هم که پروانه‌بهره‌برداری آنها بیش از ۱۹ ساعت است، اگر در پنج ساعت اوج مصرف، برداشت خود را مدیریت کنند، به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی مشمول پاداش می‌شوند.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha