۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
۴ هزار هکتار از اراضی گلستان درگیر مگس مدیترانه ای شدند 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

۴ هزار هکتار از اراضی گلستان درگیر مگس مدیترانه ای شدند 

گرگان- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تا کنون در سطح چهار هزار هکتار از اراضی استان، مگس مدیترانه‌ای مشاهده شد و سطح مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی صورت گرفته در باغات ۴۹۲ هکتار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، مگس میوه مدیترانه ای، به عنوان یکی از مخرب ترین آفات کشاورزی است که می تواند به بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی از انواع میوه های درختی، درختچه ای، بوته ای و حتی سبزی و صیفی حمله کرده و خسارت وارد کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان اظهار کرد: بعد از میزبانی این آفت محصول مورد نظر دچار تغییر رنگ، لهیدگی و ریزش تا حد ۹۰ درصد خواهد شد و در صورت جابجایی میوه های آلوده به مناطق عاری از این آفت، امکان انتقال قطعی خواهد بود.
کیانوش حق نما ادامه داد: بر اساس گزارشات ارسالی از ایستگاه های پیش آگاهی استقرار یافته در نقاط مختلف استان، جمعیت خسارت زای این آفت به صورت لکه‌ای و پراکنده در اکثر شهرستان های غربی استان به ویژه کردکوی، بندرگز و گرگان وجود داشته و در حال افزایش است.

وی گفت: تا کنون در سطح چهار هزار هکتار از اراضی استان مگس مدیترانه‌ای مشاهده شد و سطح مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی صورت گرفته در باغات ۴۹۲ هکتار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی ضمن برگزاری کلاس‌ها و چاپ اطلاعیه های ترویجی برای آگاهی باغداران، اقدام به توزیع تجهیزات غیر شیمیایی به مبلغ شش هزار و ۵۹۸ میلیون ریال و شیمیایی به مبلغ ۳۹۷ میلیون ریال بین باغداران برای مقابله و کنترل این آفت کرده است.

وی افزود: انتظار می رود که با مشارکت بهره برداران همانند سال های قبل برای پیشگیری و کنترل آفت موفق و سربلند باشیم.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha