۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
پیشروی اقتصادهای آسیایی به سمت فرود نرم

پیشروی اقتصادهای آسیایی به سمت فرود نرم

نظرسنجی‌ها نشان داد که فعالیت کارخانه‌های آسیا در ماه ژوئن با شتاب قوی در اقتصاد جهانی و چشم‌انداز روشن‌تر برای تولید نیمه‌رساناها افزایش یافت.

به گزارش بازار، نظرسنجی نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین از ۵۱.۷ در ماه مه به ۵۱.۸ در ژوئن افزایش یافت و بالاتر از ۵۰ باقی ماند که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

فشارهای هزینه بر تولیدکنندگان در کشورهایی مانند ژاپن، جایی که ضعیف بودن ین، قیمتی را که شرکت‌ها برای واردات سوخت و مواد خام می‌پردازند، افزایش می‌دهد، فشار آورده است.

نظرسنجی همچنین نشان داد رشد فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی در ماه ژوئن به سریع‌ترین میزان در ۲۶ ماه گذشته رسید. بررسی‌ها نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در ماه ژوئن با سرعتی سریع‌تر از ماه مه در ویتنام و تایوان افزایش یافت.

فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه ژوئن گسترش یافت، اما با سرعت کمتری نسبت به ماه مه، زیرا شرکت‌ها با افزایش هزینه‌ها به دلیل ضعیف بودن ین دست به گریبان بودند.

نظرسنجی نشان داد که فعالیت در بخش تولید هند در ماه گذشته با افزایش تولید بر اساس تقاضای قوی، بهبود یافت که منجر به سریع‌ترین نرخ استخدام در بیش از ۱۹ سال گذشته شد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که اقتصادهای آسیایی به سمت فرود نرم پیش بروند زیرا تعدیل تورم، فضا را برای بانک‌های مرکزی ایجاد می‌کند تا سیاست‌های پولی را برای حمایت از رشد تسهیل کنند. پیش بینی می‌شود رشد این منطقه از ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴.۵ درصد در سال جاری و ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش یابد.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha