۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تقویت زنجیره های ارزش راهبردی استان اصفهان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تقویت زنجیره های ارزش راهبردی استان اصفهان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان

اصفهان - شهیر؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و تقویت آن ها با جدیت دنبال می شود.

احسان شهیر در گفت و گو با خبرنگار بازار، با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان اصفهان بر اساس تنظیم شده موجود، توسعه اقتصاد دانش بنیان است؛ در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد، ۲۲۰ شرکتی که می ‌توانند از یک سو زنجیره‌ های ارزش را در استان ‌های مختلف کشور پایدار کنند و فناوری را در آن‌ها رسوخ دهد و از سوی دیگر بتوانند این فناوری را به سایر کشورها صادر کنند، در حوزه دانش بنیان شناسایی و مشخص شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف ما ایجاد بازار برای دانش بنیان‌ها است، گفت: به همین دلیل شرکت ‌های دانش بنیانی مستعد مستقر در استان اصفهان را در قالب زنجیره‌های ارزش راهبردی تقسیم ‌بندی کردیم. یکی از برنامه ‌های ما در دفتر سرمایه‌ گذاری و اشتغال استانداری این است که برای آن‌ ها جا نمایی کنیم تا بتوانند بهتر نقش خود را در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور ایفا کنند.

شهیر اضافه کرد: بر این اساس شرکت‌ ها را به سایر استان‌ ها نیز معرفی می‌ کنیم و در صورتی که شرکت‌ های دانش بنیان و فناور موفقی در سایر استان ‌ها وجود داشته باشد که بتوانند در تقسیم‌ بندی این زنجیره‌ های ارزش راهبردی مشخص شده، قرار بگیرد از آن‌ها دعوت می‌کنیم تا در این شبکه ‌سازی حضور داشته باشند. امیدواریم با کمک هم بتوانیم یک ایران آباد داشته باشیم.

وی پخاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اگر می خواهیم یک ایران آباد و سرآمد داشته باشیم، باید همه ما سهم خود را ایفا کنیم؛ امیدواریم مجموع این اقدامات بتواند اتفاقات خوبی برای استان اصفهان رقم بزند.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha